۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۱
کد خبر: 81803415
T T
۰ نفر
فانی: خانواده ها اجباری برای پرداخت وجه به مدارس ندارند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اولیای دانش آموزان برای كمك به مدارس اجبار به پرداخت وجه ندارند.

علی اصغر فانی روز یكشنبه به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: دولت سالانه به طور میانگین علاوه بر هزینه‌های سرانه ای نظیر فضای مدارس و تجهیزات، بالغ بر 20میلیون ریال نیز برای هر دانش‌آموز هزینه می‌كند كه این رقم با توجه به حجم كارها كافی نیست.
وی ضمن تاكید بر كمك مردم و اولیای دانش آموزان برای رفع كمبودها و مشكلات پیش روی این نهاد، از مدیران مدارس خواست از اجبار خانواده ها برای پرداخت وجه، خودداری كنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی كه مدیران مدارس برنامه‌ها را به اطلاع پدر و مادر دانش آموزان برسانند، همه داوطلبانه كمك خواهند كرد و این كمك‌های مردمی را ارج می گذارند.
فانی در خصوص برنامه‌های اولیاء و مربیان با همكاری این وزارتخانه اظهاركرد: دو وظیفه در اولویت قرار دارد، یكی وظیفه آموزش و پرورش و مدیران است كه همیاری، همكاری، همفكری و هم ‌رأیی اولیا را باید باور داشته باشند زیرا این رویه كمك شایانی به امر تعلیم و تربیت خواهد كرد.
وی اضافه كرد: مساله دوم نیز مربوط به اولیا دانش آموزان است تا آنها بپذیرند، اگر تربیت فرزندان اولویت نخست خانواده‌ها نیست، حداقل این امر مهم را در اولویت امور مربوطه قرار داده و با مشاركت و كمك‌ فكری، تخصصی، مهارتی و مشاوره‌ ای خود ارتقای كیفیت تعلیم و تربیت را رقم زنند.
فانی بیان كرد: پیوند اولیاء و مربیان رمز اساسی در تعلیم و تربیت كودكان و نوجوانان است كه نباید فراموش شود.
فراهنگ **1417**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ