۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۵
کد خبر: 81801926
T T
۰ نفر
60 هزار تویوتا هدیه عربستان، امارات ،قطر و اردن به داعش

تهران - ایرنا - پایگاه خبری صعده پرس یمن روز شنبه اعلام كرد: شركت خودروسازی تویوتای ژاپن بیش از 60 هزار خودرو را به كشورهای عربستان، قطر، امارات و اردن فروخته و این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

این پایگاه خبری به نقل از یك تحقیق كه توسط شركت تویوتای ژاپن و در پاسخ به سازمان اطلاعات روسیه صورت گرفته افزود: عربستان، قطر و امارات این خودروها را از این شركت خریده و در اختیار داعشی ها قرار داده اند.
براساس این خبر، عربستان 22 هزار، قطری ها 32 هزار و امارات 11 هزار و 650 خودروی تویوتا را از این شركت خریداری كرده اند.
ارتش اردن نیز 4500 خودرو را با اعتبار بانك های عربستانی از این شركت خریداری كرده است.
در عكس ها و فیلم های مختلفی كه از حركت ستونی و پرتعداد خودروهای گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی، بارها و بارها در رسانه های خبری مختلف منتشر شده، جدیدترین مدل های محصولات معروف ترین شركت خودورساز ژاپنی تویوتا مزین به پرچم های سیاه دیده می شود.
پس از حملات روسیه به پایگاه های داعش در سوریه، ارتش روسیه تصاویری از دهها خودروی تویوتا كه ارتش سوریه در نبردهای خود با داعش مصادره كرده را به شركت ژاپنی تویوتا ارائه داد.
شركت تویوتا در بیانیه ای اعلام كرده است كه طبق سیاست های این شركت، هیچ یك از محصولات آن نباید به افرادی كه قصد دارند از این خودروها برای عملیات های شبه نظامی یا تروریستی استفاده كنند، فروخته شود.
مدل های جدید وانت های دو كابین و تك كابین شاسی بلند تویوتا، به موثرترین وسیله مانور داعشی ها تبدیل شده است؛ موضوعی كه شركت ژاپنی سازنده این خودروها را از كشورهای عربستان، امارات و قطر عصبانی كرده است.
مارك ولاس سفیر سابق امریكا در سازمان ملل تاكید كرد كه خودروهای تویوتا از نوع 'لاندكروزر' و 'تویوتا هایلوكس' به بخشی از نماد داعش بدل شده است.
شركت تویوتا اعلام كرده است اگرچه سیاست این شركت مبنی بر ممنوعیت فروش محصولات خود به تروریست ها و شبه نظامیان است اما وقتی این محصولات از طریق طرف ثالث و بصورت قاچاق در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد، كنترل آن از دست مسوولان شركت سازنده خارج است
انتشار گسترده عكس های گروه تروریستی داعش كه با پرچم های سیاه بر این خودروها سوار هستند به اعتبار این شركت بزرگ خودرو سازی ژاپنی ضربه وارد كرده و این شركت را برای بازیابی آبروی ریخته خود به تكاپو انداخته است.
خاورم**1653**1566
۰ نفر

سرخط اخبار جهان