فعاليت كميته هاي دانش بنيان در دستگاه هاي اجرايي ضروري است

تبريز - ايرنا - مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي بر ضرورت تشكيل و فعاليت كميته هاي دانش بنيان در دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، علي جهانگيري روز دوشنبه در اولين جلسه مسئولان دانش بنيان دستگاه هاي اجرايي استان اظهار كرد: با اين اقدام برنامه ها به فعالان در عرصه دانش بنيان اعلام و مخاطبان سريع تر به اهداف مورد نظر مي رسند.
وي افزود: سازمان ها و دستگاه ها در كمترين و بهترين زمان خدمات را به متقاضيان دانش بنيان ارايه كنند تا مكانيسم هاي ثبت و تجاري سازي محصولات اين شركت ها به موقع انجام شود.
جهانگيري با تاكيد بر طراحي فايل ويژه حاوي اطلاعات فضاي كسب و كار در هر سازماني، گفت: انتظار داريم كميته ها نيازها و اطلاعات مورد نياز سرمايه گذاري را احصا و به اساتيد، دانشجويان و فعالان اين عرصه ارايه دهند.
وي از تشكيل كميته اقتصاد دانش بنيان در كليه دستگاه ها و فرمانداري هاي استان خبر داد و افزود: با توجه به اهميت موضوع و شفاف سازي بيشتر و ايجاد وحدت رويه شيوه نامه اجرايي تهيه و در اختيار فرمانداران قرار گرفته كه انتظار داريم خواسته هاي ستاد اجرايي شود.
سومين نمايشگاه و جشنواره فناوري هاي نو و پيشرفته ربع رشيدي تبريز از 21 تا 24 آبان ماه سال جاري در محل نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار مي شود.
بستر سازي براي ايجاد ارتباط بين دانشگاهيان و فناوران با بخش هاي مختلف اقتصادي و اجرايي، زمينه سازي براي افزايش صادرات فناوري ها و محصولات و خدمات دانش بنيان، جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي براي طرح هاي اقتصادي دانش بنيان، گسترش همكاري هاي علمي و فناوري منطقه اي، ملي و فراملي، ايجاد فضاي مناسب كسب و كار براي نخبگان علمي و فناوري و بستر سازي براي حمايت و حفظ آنها از جمله اهداف اين نمايشگاه است.
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها