وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان خواهان همكاري تهران و كابل براي ريشه كن كردن اين پديده شد

كابل - ايرنا - وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان، خواهان افزايش همكاري تهران و كابل براي ريشه كن كردن اين پديده شوم شد و گفت كه تهديدات ناشي از مواد مخدر در افغانستان، بر كشورهاي همسايه نيز اثر خواهد گذاشت.

به گزارش ايرنا، «سلامت عظيمي» در آيين گراميداشت هفته نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران كه در تالار همايش هاي سفارت ايران در كابل برگزار شد، افزود: جوانان زيادي به مواد مخدر آلوده شده اند و مبارزه با مواد مخدر يك مساله بين المللي است و ايران و افغانستان بايد همكاري هاي خود را در اين زمينه افزايش دهند.
وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: جمهوري اسلامي ايران در تمامي دوران ها در كنار افغانستان بوده است و كابل از همكاري هاي پليس ايران با افغانستان در زمينه مبارزه با مواد مخدر سپاسگزاري مي كند.
وزير مبارزه با مواد مخدر ابراز اميدواري كرد كه افغانستان بتواند با الگو گيري از تجارب كشورهاي ديگر از جمله ايران در راه مبارزه با مواد مخدر، به موفقيت هاي بزرگ دست يابد.
آيين گراميداشت هفته نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با حضور فرماندهان عالي رتبه پليس و مرزباني افغانستان و برخي از مسئولان بلندپايه اين كشور و نيز دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در افغانستان، (UNODC) در محل سفارت ايران در كابل برگزار شد.
ژنزال «بازمحمد احمدي» معاون وزير كشور افغانستان در امور مبارزه با مواد مخدر در اين مراسم، شعار نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران را بسيار با اهميت و تحسين برانگيز خواند و گفت: شعار «اقتدار پليس، همدلي و همزباني، امنيت و آرامش» پليس ايران مي تواند الگويي براي كشور افغانستان در برقراري صلح و امنيت در اين كشور باشد.
وي افزود: دولت افغانستان خواستار همكاري هاي دوستانه و صادقانه تهران - كابل در زمينه هاي امنيتي و مبارزه با مواد مخدر است و اميدواريم از تجربه ها و اندوخته هاي پليس ايران در مبارزه با مواد مخدر بتوان استفاده كرد.
سردار «محمود رضا پور منصور» رابط مبارزه با مواد مخدر ايران نيز در اين آيين گفت: پليس جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري ها با ساير كشورها در زمينه هاي تبادل استاد و دانشجوي پليس، ايجاد فرصت هاي مناسب براي بازديد از توانمندي هاي پليس ايران و انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري، آمادگي دارد.
وي، با قدرداني از حضور افسران و فرماندهان مبارزه با مواد مخدر و مرزباني افغانستان در اين مراسم، از افزايش كشف مواد مخدر در افغانستان و كاهش توليد آن در اين كشور ابراز خرسندي كرد.
آساق ** 1610 ** 1095

سرخط اخبار جهان