۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81774962
T T
۰ نفر
جنگجویان كوهستان به شبكه نمایش می آید

تهران-ایرنا- سریال جنگجویان كوهستان كه در 24 قسمت طی سال های 1973 و 1974 میلادی در كشور چین ساخته شده از این هفته روی آنتن شبكه نمایش سیما می رود.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این سریال اواخر دهه 60 و 70 شمسی از تلویزیون كشورمان پخش شد و تبدیل به یكی از خاطره انگیزترین مجموعه های تلویزیونی آن دوران شد.
به سبب محبوبیت این مجموعه تلویزیونی و درخواست های مكرر مخاطبین شبكه نمایش، این مجموعه از روز پنجشنبه 9 مهرماه جاری ساعت 19.30 به شبكه می آید.
داستان سریال دوران وزیر كائو چیو را به تصویر می كشد كه بی عدالتی، ظلم و ستم او باعث جمع شدن مخالفین كائو چیو به فرماندهی لین چان در كوهستان لیانگشان پو می شود كه 108 ستاره را تشكیل می دهند و در برابر او می ایستند.
سریال جنگجویان كوهستان از پنجشنبه هر شب ساعت 19.30 پخش خواهد شد و روز بعد ساعت 30 دقیقه بامداد و 6 صبح و ساعت 14 تكرار می شود.

** حضور معاونین ارتش در برنامه نفس صبح
در آخرین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه نفس صبح با حضور معاونین ارتش جمهوری اسلامی ایران روی آنتن می رود.
نفس صبح عنوان برنامه زنده صبحگاهی شبكه قرآن سیماست كه در طول هفته دفاع مقدس با دعوت از مسئولان مهم نظامی به نقل دوران جنگ می پرداخت، در آخرین روز از این هفته میزبان معاونین ارتش خواهد بود.
دریادار پیمان جعفری تهرانی معاون هماهنگ كننده نیروی دریایی و همچنین امیر سید كمال پیمبری معاون آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهمانان روز دوشنبه ششم مهرماه نفس صبح هستند كه با حضور در استودیوی این برنامه به بیان خاطرات و دستاوردهای دفاع مقدس می پردازند.
برنامه زنده نفس صبح كاری از گروه علوم قرآنی شبكه قرآن سیما همه روزه از ساعت 7 صبح با تهیه كنندگی سید مصطفی موسوی روی آنتن این شبكه می رود.

** آخرین اخبار فاجعه منا در رادیو فرهنگ
رادیو فرهنگ در وِیژه برنامه غریبانه در طواف هر روز ساعت 18:30 گزارشی زنده از آخرین رویدادها و فاجعه منا پخش می كند.
رادیو فرهنگ هر روز در برنامه غریبانه در طواف شنوندگان رادیو را در جریان پیگیری های دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران درباره مجروحین و كشته شدن فاجعه منا قرار می دهد؛ به این منظور برای اطلاع از چگونگی وضعیت حادثه دیدگان و اقدامات دولت عربستان سعودی، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولین رسیدگی به امور حجاج در مكه مكرمه گفت و گو می كند.
این برنامه از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 پخش می شود.

** سریال معلم دهكده از 7 مهر در شبكه نمایش
سریال معلم دهكده محصول 1994 اثری از پاتریشیا گرین كه در 21 قسمت ساخته شده است، از روز سه شنبه 7 مهر، هر شب ساعت 22 از شبكه نمایش پخش خواهد شد و روز بعد ساعت 3 بامداد و 11 صبح تكرار می شود.

** پخش زندگی مولانا و علامه امینی در قالب نمایش رادیویی
از روز دوشنبه، ششم مهرماه دو سریال نمایشی رادیویی با محوریت زندگی مولانا و علامه امینی روی آنتن رادیو نمایش می رود.
جرعه نوش غدیر كه به زندگینامه پر بركت علامه امینی صاحب كتاب الغدیر تا زمان مرگ آن بزرگوار در نجف می پردازد توسط سعید تشكری نویسندگی و تنظیم رادیویی شده است و مجید همزه كارگردانی آن را برعهده دارد.
در این نمایش سریالی رادیویی، هنرمندانی همچون مهرخ افضلی، فریدون محرابی، احمد گنجی، مجید سهرابی، مرضیه صدرایی، بهرام ابراهیمی، حمید منوچهری، هنگامه محمودی، محمد رضاعلی، بیوك میرزایی و علی میلانی به ایفای نقش پرداخته اند و شهناز دهكردی تهیه كنندگی آن را برعهده دارد.
علاقه مندان می توانند ساعت 6:30 شنونده این نمایش رادیویی به صدابرداری پیروز صدرایی و افكت : محمدرضا قبادی فر از رادیو نمایش باشند.
نمایش رادیویی سلاطین دولت عشق نیز به گوشه هایی از زندگی پرحادثه مولانا جلال الدین محمدمولوی بلخی شاعروعارف ایرانی می پردازد و غلامرضا كاووسی نویسندگی آن را برعهده دارد.
این نمایش به كارگردانی جواد پیشگر و با هنرنمایی تعداد زیادی از بازیگران اداره كل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و از فردا ساعت 16 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

** پخش شعرخوانی منوچهر آتشی در رادیو فرهنگ
صدا و شعرخوانی زنده یاد منوچهر آتشی روز دوشنبه 6 مهر در برنامه شاعر در آیینه از رادیو فرهنگ پخش می شود.
شاعر در آیینه برنامه‌ای است از گروه ادب و هنر است كه هر دوشنبه ساعت 16 تا 16:45 با موضوع شعر و بررسی شاعران معاصر تقدیم علاقه مندان شعر و ادب خواهد شد.
در برنامه این هفته علیرضا بدیع (شاعر و منتقد) اشعار و احوال زنده یاد منوچهر آتشی، از شاعران معاصر كشور را بررسی می كند؛ در بخشی دیگر صدا و شعرخوانی زنده یاد آتشی در این برنامه پخش می شود.

** خانه ای در مه برنده جایزه بزرگ جشنواره صربستان
فیلم مستند خانه ای در مه به كارگردانی مختار نامدار از تولیدات شبكه مستند سیما، جایزه بزرگ جشنواره مستند SERM كشور صربستان را به خود اختصاص داد.
خانه‌ای در مه همچنین پیش از این به معتبرترین جشنواره مستند آمریكای شمالی راه یافته بود و در جشنواره شهر پراك جمهوری چك نیز حضور داشت.
این مستند زندگی ثریا حسنی را روایت می‌كند كه در دامنه كوه سرایدار خانه‌ای اربابی است. ثریا وابستگی‌هایی به این خانه دارد كه باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه‌ای انجام دهد.

** تبیین اولویت های تولیدی شبكه مستند در 6 ماه دوم سال
اولویت های برنامه سازی شبكه مستند در 6 ماه دوم سال 94 پیرو جلسه بررسی و تصویب اولویت های تولید شبكه اعلام شد.
شبكه مستند سیما تولید مستندهای خلاق اجتماعی را به عنوان رویكرد اصلی قلمداد می كند.
توجه به مناسبت های ملی، مذهبی و انقلابی همچون نوروز، محرم، رمضان، دفاع مقدس و دهه فجر در كنار شعال سال جزو اولویت های برنامه سازی در شبكه مستند هستند.
موضوعاتی چون طرح مطالب عمومی و مردمی و ناهنجاری های اجتماعی با رویكردی پیش برنده و نه مأیوس كننده، ایرانگردی و توجه به اقوام، فرهنگ و آیین های مختلف ایرانی، خانواده و مسائل مربوط به زنان ایرانی، اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ كار (كارآفرینی، تولید كالاهای با كیفیت، مصرف كالاهای داخلی و...)، دستاورها و پیشرفت های ملی در زمینه های مختلف (علمی، فناوری، ورزشی و...)، مفاخر علمی، مذهبی، فرهنگی و هنری كشور (پرتره ایرانیان موفق)، ورزش های همگانی، بومی، سنتی و قهرمانی و فرهنگ مطالعه در حوزه اجتماعی مورد توجه قرار دارد.
در زمینه محیط زیست نیز طبیعت و حیات وحش ایران و محیط زیست، طبیعت و فرهنگ استفاده از آن جزو اولویت های برنامه سازی است.
در حوزه معارف اسلامی شبكه مستند می كوشد برنامه هایی با محوریت ترویج اخلاق فاضله و رفتار دینی خالصانه و سبك زندگی اسلامی ایرانی تولید كند.
درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز معرفی ماهیت انقلاب اسلامی و تبیین مبانی و ارزش های آن در كنار تبیین فساد، وابستگی و استبداد رژیم پهلوی در اولویت است.

**
فاجعه منا را در شبكه مستند سیما ببینید

تهران-ایرنا-شبكه مستند سیما به مناسبت فاجعه شهادت صدها زائر بیت الله الحرام در جریان رمی جمرات به بازگویی این فاجعه از زبان شاهدان عینی آن می پردازد.
به گزارش روز یكشنبه، مستندی كوتاه كه حاصل مصاحبه با بازماندگان فاجعه منا است، امروز روی آنتن شبكه مستند سیما می رود.
بسته شدن ناگهانی راه بر حجاج، تاخیر شدید در امداد رسانی، حضور نیروهای اسكورت پلیس در مسیر مقابل حركت حجاج به سمت رمی جمرات از دلایلی است كه به گفته نجات یافتگان از این فاجعه به شهادت صدها تن از حاجیان منجر شده است.
یكی از نجات یافتگان نیز در این مستند با اشاره به برخورد نامناسب نیروهای امداد رسانی سعودی با زائران ایرانی از وضعیت نابسامان نجات قربانیان به شدت انتقاد می كند.
مستند فاجعه منا به مدت 10 دقیقه، ساعت 21:15 از شبكه مستند سیما روی آنتن می رود.

** پخش مجموعه داستانی شیپورچی از شبكه یك
مجموعه داستانی شیپورچی به كارگردانی سید وحید حسینی از فردا شب (ششم شهریور ماه) به روی آنتن شبكه یك سیما می رود.
این مجموعه داستانی به تهیه كنندگی سیدعلی میرعلی و حمید انزابی در سه قسمت 45 دقیقه ای از دوشنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 22 از شبكه یك پخش خواهد شد.

** بررسی نقش خانواده ها در بروز طلاق در برنامه قانون و قضا
برنامه قانون و قضا این هفته با بررسی نقش دخالت نابجای خانواده ها در بروز طلاق از شبكه یك سیما پخش می شود.
در برنامه روز دوشنبه قانون و قضا كه این هفته ساعت 15:40پخش می شود، قاضی شادفر رییس مجتمع دادگاه خانواده درباره طلاق توافقی و علل بروز آن صحبت كرده است.
بیان آسیب های طلاق از جمله طلاق توافقی و عوامل ایجاد كننده آن از دیگر موضوعات برنامه قانون و قضاست كه این هفته ساعت 15:40 پخش می شود.
قانون و قضا كاری از گروه قوه قضاییه است و هر دوشنبه با موضوعات مرتبط با قوه قضاییه پخش می شود.

** تغییر فیلم سینمایی امروز و فردا دوشنبه شبكه یك
فیلم سینمایی از كرخه تا راین امروز یكشنبه و فیلم سینمایی تابستان طولانی فردا دوشنبه ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می شود.

** مادر شهید احمدی روشن از ویژگی ها و جایگاه زنان بسیجی می گوید.
برنامه گفت و گوی اجتماعی رادیو گفت و گو به بهانه هفته دفاع مقدس روز دوشنبه ساعت 12:15 با مادر شهید احمدی روشن به گفت و گو خواهد پرداخت.
صدیقه سالاریان مادر شهید احمدی روشن به استودیوی رادیو گفت و گو خواهد آمد و درباره ویژگی های زنان بسیجی و نقش آنها در حفظ و اشاعه ارزشهای انقلاب صحبت خواهد كرد.
در این برنامه همچنین مینو اصلانی، رئیس بسیج بانوان كشور و سردار محمدرضا نقدی نیز در موضوع مورد نظر به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
این برنامه روی موج اف ام ردیف 5/103 از رادیو گفت و گو قابل دریافت است.

** اقتصاد و دفاع مقدس
رادیو اقتصاد در برنامه جزر و مد روز دوشنبه 6 مهرماه، به موضوع اقتصاد و دفاع مقدس می پردازد.
رضا ارشد ایثارگر و بهیار دوران دفاع مقدس در برنامه فردا به معرفی كارآفرینی در دوران دفاع مقدس و مطرح كردن مشكلات كاری و اقتصادی شان خواهد پرداخت.
رضا امیدوار تجریشی كارشناس ارشد مدیریت MBA به تحلیل و واكاوی مشكلات و مسائل اقتصادی در دوران دفاع مقدس می پردازد.
این برنامه كاری از گروه كسب و كار به تهیه كنندگی اعظم السادات جعفرآبادی شنبه و دوشنبه و چهارشنبه ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.
برنامه جزر و مد به آموزش شیوه مدیریت كسب و كار در شرایط بحران با حضور كارآفرینان و فعالان اقتصادی می پردازد.
فراهنگ**9187**9187**1027

سرخط اخبار فرهنگ