۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81760272
T T
۰ نفر
اجرای نوازنده ایرانی در موزه ي آرمیتاژ سن پترزبورگ

تهران- ایرنا- كنسرت ویژه ي هشتمین كنگره ي بین المللي ایران شناسان اروپا، به اجراي علي قمصري و حسین نور شرق، اختصاص دارد.

به گزارش روز سه شنبه ی گروه فرهنگی ایرنا، این اجرا به دعوت كمیته ي برگزاري همایش و با همكاري كنسرواتوار مسكو، در تاریخ 17 سپتامبر (25 شهریور)، در موزه ی آرمیتاژ سن پترزبورگ برگزار خواهد شد.
اجراي هفته ي گذشته ي قمصري، با همراهي سیاوش روشن، هاله سیفي زاده، حسین رضایي نیا و كامران منتظري، در تالار چایكوفسكي مسكو، براي نخستین بار با پخش مستقیم در فضاي مجازي همراه بود كه بیننده هاي زیادي در سراسر جهان تماشاگر كل آن كنسرت بودند.
كنسرت مهماني كوچك قمصري نیز ششمین شب برگزاری اش در تهران را بیست و یكم شهریور تجربه كرد كه با استقبال مخاطبان تالار جمع و جور رودكی روبرو شد.

** میراث در نیاوران به روی صحنه می رود
به مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی كنسرت گروه موسیقی میراث به خوانندگی بامداد فلاحتی 26 و 27 شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
گروه موسیقی میراث در سال 1387 با هدف ارائه آثاری فاخر در حوزه موسیقی و پرداختن به آثار نام آوران عرصه ادبیات به سرپرستی و آهنگسازی آرش قاسمی تشكیل شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران ، اعضای این گروه تلاش می كنند تا با پرداختن به هر آنچه كه میراث این مرز و بوم نامیده می شود پاسدار هنری باشند كه ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ایران زمین دارد.
آرش قاسمی آهنگساز ، نوازنده عود و سرپرست گروه خواهد بود. این كنسرت با حضور میلاد بیات:نوازنده كمانچه ،اشكان پور فرخی نوارنده دف و ادوات كوبه ای، سهیل حسنوی: نوازنده سنتور، تورج زاد پور:نوازنده تار،امین رحیمی :نوازنده نی، عمران فروزش :نوازنده تنبك و دف در دو بخش همایون وشور برگزار خواهد شد .
اجرای تصانیفی چون عاشقی برمن و لیلی و مجنون با آهنگسازی سرپرست گروه و همچنین باز فرود آمدیم و دولت عشق از زنده یاد استاد جلال ذوالفنون كه همگی برگرفته از اشعار حضرت مولانا و همچنین قطعات بی كلامی چون زیركش سلمك و چهار مضراب و تكنوازی و دونوازی اعضای گروه موسیقی میراث از برنامه های این گروه به منظور بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی خواهد بود .
قطعه كاروان كه بارها با صدای بامداد فلاحتی در صدا و سیما پخش شده نیز قرار است در این دوشب برای علاقه مندان به موسیقی اصیل ایرانی اجرا شود .
كنسرت گروه میراث پنج شنبه و جمعه 26 و 27 شهریور ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود .علاقه مندان جهت تهیه بلیط این برنامه می توانند به سایت www.tik8.com مراجعه كنند.
فراهنگ**3067**9338**1569

سرخط اخبار فرهنگ