۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81757621
T T
۰ نفر
ضرورت استفاده از آموزش هاي تخصصي براي تجاري سازي اقتصاد دانش بنيان

تهران- ايرنا- معاون برنامه ريزي و امور اقتصاد دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامي بر ضرورت استفاده از آموزش هاي تخصصي و كاربردي به منظور درآمدزايي و تجاري سازي اقتصاد دانش بنيان تاكيد كرد.

به گزارش گروه علمي ايرنا از دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر فريدون رهنماي رودپشتي از تصويب آيين نامه آموزش هاي تخصصي و كاربردي كوتاه مدت اين دانشگاه خبر داد و اين اقدام را در راستاي توانمندسازي دانشگاهيان و شكوفايي استعدادهاي موجود برشمرد.
وي به فعاليت 400 واحد در زيرمجموعه دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد با نگاه به اصل 44 قانون اساسي و با توجه به ظرفيت هاي موجود در دانشگاه اقدام به تدوين آيين نامه آموزش هاي تخصصي و كاربردي كوتاه مدت كرده است.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصاد دانش بنيان دانشگاه آزاد افزود: اين آيين نامه با هدف ارتقاي سطح توانمندي آحاد جامعه، ايجاد فرصت شكوفايي استعدادها از طريق آموزش هاي تخصصي و كاربردي و همچنين تجاري سازي دانش براي تمام ارگان ها، موسسات و سازمان هاي دولتي و غيردولتي و بهره برداري اقشار مختلف جامعه تصويب شده است.
رهنماي رودپشتي با يادآوري تجربه چندين ساله مديران، كاركنان،‌ اعضاي هيات علمي و بورسيه ­هاي دانشگاه آزاد در حوزه آموزش­ هاي تخصصي و كاربردي كوتاه مدت گفت: انتقال اين تجربيات در راستاي تقويت و اعتلاي موفقيت علمي كشور و توانمندي ­هاي منابع انساني سازمان­ها، موسسات و نهادهاي دولتي و غيردولتي كه در نظام اداري، خدماتي و توليدي، ‌صنعتي كشور مشغول به كار هستند، انجام مي شود تا بتوانيم به يك مجموعه هدفمند كه با اهداف نظام جمهوري اسلامي همسو باشد، ‌برسيم.
وي ايجاد تعامل سازنده دانشگاه با جامعه و تجاري سازي قابليت هاي آموزشي، پژوهشي، فناوري و فرهنگي را از جمله مباحث مورد تاكيد در اين آيين نامه دانست و تاكيد كرد: دانشگاه براي خلق ثروت و ارتقاي سطح اقتصاد دانش بنيان بايد به تعميم و توسعه آموزش عالي كاربردي و تخصصي در سطح جامعه بپردازد.
رهنماي رودپشتي همچنين آموزش­ هاي تخصصي متناسب با نياز بازار كسب و كار و آموزش هاي مستمر و بازآموزي دانش آموختگان اين دانشگاه را از ديگر برنامه­ هاي آيين نامه مذكور عنوان كرد و افزود: ظرفيت هاي متفاوتي در سطح جامعه وجود دارد كه دانشگاه مي­ تواند با استفاده از امكاناتش، اين نيازها را رفع سازد.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصاد دانش بنيان دانشگاه آزاد تاكيد كرد: رييسان واحدهاي دانشگاهي موظفند با نيازسنجي مناسب در منطقه خود بهترين استفاده را از برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت كاربردي و همچنين جذب همايش ها و كنفرانس ها داشته باشند.
علمي(1)**1055**1834
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد