۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81739630
T T
۰ نفر
سفراي سه كشور اروپايي رونوشت استوارنامه هاي خود را تسليم وزيرامور خارجه كردند

تهران - ايرنا- سفراي جديد مجارستان ،هلند و ايرلند رونوشت استوارنامه هاي خود را به وزير امور خارجه كشورمان تسليم كردند.

به گزارش ايرنا از اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، يانوش كوواچ سفير جديد مجارستان رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان تسليم كرد.
ظريف در اين ديدار با اشاره به سفر نخست وزير مجارستان و حضور سفير آشنا به زبان فارسي اظهار داشت: سفر نخست وزير مجارستان به جمهوري اسلامي ايران و آشنايي سفير جديد به زبان فارسي، مي تواند زمينه هاي مناسبات دو كشور در چهارچوب منافع متقابل دو كشور را با پيشرفت هرچه بيشتر مواجه سازد.
همچنين يانوش كوواچ با اشاره به پيشرفت هاي تهران نسبت به گذشته ، اظهار اميدواري كرد:در مرحله جديد چندين قرارداد را در چهارچوب سفر متقابل مقامات عاليه جمهوري اسلامي ايران بزودي به امضاء برسانيم و بتوانيم مناسبات فيمابين در عرصه هاي اقتصادي، تجاري، گردشگري و فرهنگي را با برگزاري كميسيون اقتصادي دو كشور در اولين فرصت ممكن گسترش دهيم.
وزير امور خارجه امروز همچنين در مراسم تسليم رونوشت استوارنامه خانم سوزانا تراستال سفير جديد هلند با اشاره به زمينه هاي همكاريهاي دوجانبه دو كشور گفت: همكاريهاي دوجانبه دو كشور روند خوبي داشته و ما تصور مي كنيم در چهارچوب نتايج توافق وين ، چشم انداز و فرصت هاي گسترده جديدي براي دو كشور فراهم شده است كه مي توانيم با شناخت اين ظرفيت ها بويژه در عرصه هاي اقتصادي، محيط زيست ، كشاورزي گام هاي بلندي در راستاي منافع متقابل برداريم.
خانم تراستال با اشاره به اراده دولت هلند براي گسترش روابط دوجانبه دو كشور گفت: هلند اراده جدي براي پشت سر گذاشتن وضعيت گذشته مناسبات و ورود به مرحله جديدي از مناسبات با فعال سازي بخش اقتصادي دو كشور را در دستور كار دارد و ما در زمينه هاي محيط زيست، آب ، فرهنگي آمادگي گسترش همكاريهاي دو كشور را داريم.
به گزارش ايرنا امروز همچنين برنارد وارد سفير جديد غيرمقيم ايرلند با محمدجواد ظريف ديدار و رونوشت استوارنامه خويش را تسليم وي كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين مراسم با اشاره به تحولات جديد در پرتو آثار توافق وين اظهار داشت: ما مي توانيم در زمينه هاي سياسي رايزني ها و گفت وگوهاي فيمابين را در زمينه منطقه اي و جهاني افزايش داده و ظرفيت ها و همكاري هاي دوجانبه را در ارتباط با تقويت عرصه هاي همكاري هاي اقتصادي، پارلماني و فعال سازي بخش هاي خصوصي تجاري گسترش دهيم.
برنارد وارد هم با اشاره به تحولات و شرايط داخلي اقتصادي ايرلند ابراز اميدواري كرد: طرفين زمينه هاي جديد مناسبات دو كشور را در مرحله پس از اجراي توافق وين ، با گامهاي نويني همراه ساخته و ظرفيتهاي اقتصادي دو كشور را گسترش دهند.
سيام(1)**2021**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست