۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81736112
T T
۰ نفر
توسعه مراكز دامپزشكي بخش خصوصي بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد

ايلام- ايرنا- رييس سازمان دامپزشكي گفت: توسعه مراكز دامپزشكي بخش خصوصي بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي خلج عصر سه شنبه و در سومين روز از هفته دولت در آيين بهره برداري از بيمارستان دامپزشكي استان ايلام اظهاركرد: حمايت از توليد كنندگان دام و طيور و فرآورده هاي دامي و نيز واحدها و مراكز ارايه خدمات به دامداران از سياست هاي دولت و برنامه هاي سازمان دامپزشكي كشور است.
وي اظهار داشت: پنج هزار و 700 مركز غير دولتي در زمينه ارايه خدمات بهداشتي و درماني به دامداران و توليدكنندگان دام و طيور در كشور فعال هستند و 23 هزار نفر نيز در اين مراكز به فعاليت مشغول هستند.
خلج ادامه داد: تا كنون 2 هزار و 80 پروانه توليد داروهاي دام صادر شده است و يك هزار و 500 قلم دارو نيز به كشور وارد مي شود و 130 كارخانه و 30 مركز كشوري و 300 مركز استاني در زمينه توزيع و پخش دارو در سراسر كشور فعال است.
وي تاكيد كرد: سياست اصلي كشور تسهيل در ارايه خدمات مطلوب به مردم و متقاضيان است و توسعه مراكز درماني بخش خصوصي بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرد .
استاندار ايلام نيز در اين آيين با ذكر اينكه نخستين و مجهزترين بيمارستان دامپزشكي غرب كشور به همت بخش خصوصي در كمتر از 2 سال ساخته و به مرحله بهره برداري رسيد اظهار داشت: براي استان ايلام كه محور اقتصاد و معيشت اصلي آن بر پايه دامداري و دامپروري است احداث اين مركز ضروري و اجتناب ناپذير بود.
محمدرضا مرواريد گفت: با توجه به وجود مرز مهران و نگاه صادراتي به دام هاي مازاد استان و نياز به وجود واحدهاي قرنطينه احشام قبل از صادرات براي تاييد سلامت اين دام ها مي توان از خدمات اين بيمارستان استفاده كرد.
وي افزود: اين مركز همچنين مي تواند به محلي براي آموزش علمي و عملي به دانشجويان رشته هاي مختلف دامپزشكي و ارتقاي سطح علم و مهارت فعالان اين حوزه باشد و اميد است با كمك دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين بيمارستان توسعه بيشتري يابد.
بيمارستان دامپزشكي ايلام با آورده 10 ميليارد ريالي بخش خصوصي و تخصيص 10 ميليارد ريال از سوي سازمان جهاد كشاورزي و از محل صندوق طرح توسعه كشاورزي امروز افتتاح شد.
اين بيمارستان كه عمليات اجرايي آن اواخر سال 92 شروع شد مجهز به بخش هاي مختلفي چون اتاق عمل، آزمايشگاه، اندوسكوپي، حيات وحش و... است .
استان ايلام با حدود 2 ميليون واحد دامي يكي از مراكز دامپروري كشور محسوب مي شود.
6034/7172/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد