۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۱۰
کد خبر: 81724972
T T
۰ نفر

هيات تجاري ايالت بلوچستان پاكستان وارد زاهدان شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۱۰
کد خبر: 81724972
هيات تجاري ايالت بلوچستان پاكستان وارد زاهدان شد

زاهدان- ايرنا- هيات تجاري ايالت بلوچستان پاكستان به منظور شركت در سومين نشست كميته مشترك تجارت مرزي ايران و پاكستان شامگاه سه شنبه از طريق مرز زميني ميرجاوه وارد زاهدان شد.

به گزارش ايرنا، اين هيات به سرپرستي «سعيد خان جدون» رييس گمرك ايالت بلوچستان پاكستان و 11 نفر از مسوولان و تجار پاكستاني از جمله «عبدالقدير قيوم» مدير بخش ايالتي بلوچستان، «نديم اقبال راجا» مدير پايانه حمل و نقل كويته، «راضا و جونايد احمد ممون» ارزيابان گمرك كويته و «شهريار تاج» رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي پاكستان در تهران در مرز ميرجاوه مورد استقبال شماري از مسوولان و تجار سيستان و بلوچستان قرار گرفتند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان و رييس هيات ايراني شركت كننده در سومين نشست مشترك تجارت مرزي در حاشيه مراسم استقبال از اين هيات گفت: اين هيات به منظور شركت در سومين نشست كميته مشترك تجارت مرزي جمهوري اسلامي ايران و پاكستان به سيستان و بلوچستان سفر كرده است.
«نادر ميرشكار» افزود: تاكنون دو نشست مشترك تجارت مرزي به منظور بررسي مسايل تجاري دوجانبه ايران و پاكستان در زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان ايران و كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان برگزار شده است و سومين نشست نيز از فردا (چهارشنبه 28 مرداد) به مدت دو روز در زاهدان آغاز مي شود.
وي بررسي راهكارهاي توسعه مبادلات تجاري ميان دو كشور به ويژه تجار دو استان همجوار سيستان و بلوچستان ايران و بلوچستان پاكستان و نيز بررسي و پيگيري تفاهم نامه هاي قبلي را از جمله برنامه هاي سومين نشست كميته مشترك تجارت مرزي ايران و پاكستان عنوان كرد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اعضاي هيات پاكستاني در اين سفر ديدارهاي جداگانه اي با مقامات ارشد سيستان و بلوچستان و تجار، بازرگانان، صنعتگران و معدنكاران استان خواهند داشت و در پايان تفاهم نامه مشترك مرزي به امضاي روساي دو هيات مي رسد.
رييس هيات ايراني شركت كننده در سومين نشست كميته مشترك تجارت مرزي اظهار داشت: امور بازرگاني، بانكي، حمل و نقل، كنسولي، رواديد و قرنطينه از جمله از موضوعات مذاكره در اين نشست است.
استان سيستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ايران افزون بر هزار و 100 كيلومتر مرز مشترك با كشور پاكستان دارد.
6081**1613
۰ نفر