۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81724908
T T
۰ نفر

داعش اردوغان را خائن خواند

۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81724908
داعش اردوغان را خائن خواند

تهران-ایرنا- گروه تروریستی داعش در پیامی كه در شبكه های اجتماعی منتشر شد، ضمن خائن خواندن رجب طیب اردوغان از ترك ها خواسته است به ابوبكر البغدادی سركرده این جماعت اقتدا كنند تا بتوانند «فتح دوباره قسطنطنیه» را میسر كنند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، داعش در این پیام تاكید كرده است كه رجب طیب اردوغان رییس جمهور تركیه (به داعش) خیانت كرده است و ترك ها در صورتی می توانند قسطنطنیه را دوباره فتح كنند كه به ابوبكر البغدادی سركرده این گروه اقتدا كنند.
اشاره داعش به فتح قسطنطنیه پایتخت امپراتوری روم شرقی به وسیله سلطان محمد دوم عثمانی است. 556 سال پیش در روز 29 مه سال 1453 میلادی شهر قسطنطنیه «كنستانتینوپل» توسط سلطان محمد دوم ملقب به فاتح سلطان عثمانی تصرف شد و عمر 1000 ساله امپراتوری بیزانس به پایان رسید.
داعش در این پیام به مردم تركیه درباره احتمال تسلط حزب كارگران كردستان موسوم به پ.ك.ك بر شرق كشور و سیطره آمریكا بر غرب آن هشدار داده است.
داعش رییس جمهور تركیه را متهم كرده به «صلیبی های مسلمان كش»(غرب)كه «از حزب كارگران كردستان حمایت می كنند»، اجازه داده پایگاه های نظامی این كشور را در اختیار بگیرند.
گفته می شود جنگنده های آمریكایی در چند روز گذشته ده ها حمله را از پایگاه اینجرلیك تركیه علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده اند. این در حالی است كه همزمان، تنش ها و درگیری ها بین دولت تركیه و جدایی طلبان پ.ك.ك نیز تشدید شده است.
انتقاد شدید داعش از اردوغان در حالی است كه كارشناسان یكی از دلایل ادامه فعالیت داعش در مناطق تحت اشغال را حمایت دولت تركیه از این جماعت می دانند.
داعش در تابستان سال 1393 توانست با دریافت كمك های قابل توجی از خارج بخش هایی از اك عراق و سوریه را تصرف كند و دست به جنایت های بیشماری در این مناطق بزند.
شبس**9241**1547
۰ نفر