۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81724837
T T
۰ نفر

حمایت 70 كارشناس هسته ای جهان از توافق هسته ای

۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81724837
حمایت 70 كارشناس هسته ای جهان از توافق هسته ای

نیویورك-ایرنا-70 نفر از كارشناسان هسته ای جهان و متخصصان برجسته معاهده منع سلاح های هسته ای توافق نامه هسته ای 14 ژوئیه را ضامن پیشبرد منافع امنیتی گروه 5+1 وكشور های منطقه وجهان دانسته و از آن حمایت كردند.

به گزارش پایگاه خبری پلی تیكو، گروهی متشكل از 70 نفر از كارشناسان و صاحبنظران هسته ای جهان با صدور بیانیه ای كه به تایید مذاكره كنندگان هسته ای آمریكا، رییس سابق آژانس بین المللی انرژی هسته ای و عضو سابق شورای كارشناسان سازمان ملل در مورد ایران و جمعی دیگر از كارشناسان ذیصلاح رسیده حمایت قاطع خود را از برجام اعلام كرده و آن را توافقنامه ای نیرومند، بادوام، قابل راستی آزمایی و در راستای تلاش های بین المللی برای مقابله با گسترش سلاح های هسته ای دانسته اند.
در این بیانیه با ذكر این كه، برجام در انطباق كامل با همه اهداف امنیتی جهان قرار گرفته، تصریح شده است: هیچ گونه قرارداد دیگری كه بتواند همه اهداف مورد نظر در این مذاكرات را تامین كند قابل تصور نیست.
كارشناسان مذكور از همه طرفین ذی ربط در این توافقنامه خواسته اند تا اقدامات لازم را برای اطمینان از اجرای به موقع مفاد این توافقنامه و پایبندی قاطع به مندرجات برجام انجام دهند.
اروپام-4-541**1144

سرخط اخبار جهان