۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۰
کد خبر: 81720644
T T
۰ نفر

شركت كسپرسكی متهم به فریب رقبا شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۰
کد خبر: 81720644
شركت كسپرسكی متهم به فریب رقبا شد

تهران - ایرنا -دو كارمند سابق شركت روسی كسپرسكی مدعی شدند: حدود 20سال پیش این شركت به عنوان یكی از بزرگترین و مشهورترین شركت های امنیتی جهان در حوزه فناوری اطلاعات، با دستكاری آنتی ویروس خود و قرار دادن تعدادی فایل بی ضرر در زمره برنامه های مخرب، تلاش كردبه رقبای خود لطمه بزند.

به گزارش ایرنا از رویترز، براساس ادعای این دو نفر كمپانی امنیتی كسپرسكی تلاش داشته با تغییر عمدی نتایج تشخیص ضدویروس خود، به رقبای خود صدمه بزند. عمدتا مایكروسافت و دو شركت دیگر تولیدكننده ضدویروس AVG و Avast هدف این فریبكاری بوده اند. كسپرسكی تلاش كرده با حذف یا غیرفعال كردن فایل های مهم روی رایانه های شخصی مشتریان شركت های رقیبش،‌ آنها را به اشتباه بیندازد.
به گفته این دو تن، بیشتر حملات یادشده به دستور شخص موسس و مدیر كل سابق شركت، یوجین كسپرسكی،‌ علیه آن گروه از رقبا صورت می گرفته كه احساس می شد به جای ایجاد و توسعه تكنولوژی امنیتی خود در حال بهره برداری و تقلید از نرم افزارهای كسپرسكی هستند.
این دو كارشناس كه خواستند هویتشان مخفی بماند، افزودند تعداد كمی جز آنها از این فریبكاری كسپرسكی آگاهی دارند.
البته مسئولان كسپرسكی در پاسخ به خبرگزاری رویترز اتهامات مربوط به فریب رقبایشان و جا زدن فایل های بدون مشكل به جای فایل های مخرب (كه در اصطلاح بررسی های امنیت سایبری false positives خوانده می شود) را شدیدا تكذیب كرده اند. سخنگوی Kaspersky این نوع اقدامات را «عملی غیراخلاقی،‌ غیرصادقانه و غیرقانونی» توصیف كرد.
اما از سوی دیگر مسئولان مایكروسافت، ای وی جی و آواست به خبرنگار رویترز گفتند كه پیشتر و طی سالیان اخیر چند بار علائمی در خصوص تلاش منابع ناشناخته در جهت تظاهر و عرضه false positive مشاهده كردند.
كمپانی روسی كسپرسكی یكی از مشهورترین شركت های سازنده آنتی ویروس است كه در حال حاضر 400 میلیون كاربر در سراسر دنیا دارد و 270 هزار موسسه و سازمان از محصولاتش استفاده می كنند. این شركت به ویژه پس از تحقیقات و كشفیات موثرش درباره برنامه های جاسوسی پیچیده غربی،‌ خصوصا كرم رایانه ای استاكس نت كه طی سال های 2009 و 2010 با هدف تخریب زیرساخت های اتمی ایران منتشر شده بود، شهرت زیادی پیدا كرد.
علمی **2043**1599
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد