۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81717183
T T
۰ نفر
نماينده ساوه بر ضرورت ساماندهي زنان كارتن خواب تاكيد كرد

ساوه- ايرنا- نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت ساماندهي زنان كارتن خواب از سوي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري تاكيد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه دفتر نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي شهلا ميرگلوبيات افزود: معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري به عنوان يك نهاد دولتي كه در اين حوزه فعال است مي تواند اين موضوع را پيگيري كند تا سازمان هايي كه وظيفه ساماندهي زنان كارتن خواب را برعهده دارند وظيفه خود را به درستي انجام دهند.
وي با انتقاد از نبود سامان سرا براي نگهداري از زنان كارتن خواب تصريح كرد: بانوان كارتن خواب نياز به سامان سرا و محيط هايي امن براي رها شدن از كارتن خوابي دارند لذا مسوولان مربوطه بايد به صورت جدي، مشكلات زنان كارتن خواب را برطرف كنند.
ميرگلوبيات خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه اكثر كارتن خواب‌ها معتاد هستند بايد پس از جمع آوري اين افراد و فرستادن به مراكز ترك اعتياد و با فراگيري آموزش لازم زمينه هاي اشتغال براي آنان فراهم شود ولي مسوولان مربوطه برنامه بلندمدت براي ساماندهي زنان كارتن خواب جامعه ندارند و با برنامه كوتاه مدت و مقطعي اين افراد را جمع آوري و بعد از چند روز دوباره در سطح شهر رها مي كنند.
وي ادامه داد: بهتر است براي سهولت در ساماندهي اين قشر وزارت كشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، آموزش و پرورش و نيروي انتظامي با سازمان بهزيستي و شهرداري همكاري لازم را داشته باشند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، مسايل و مشكلات فرهنگي، جنگ نرم و تهاجم فرهنگي، طلاق و مشكلات اقتصادي را از عوامل گرايش زنان به سمت مواد مخدر و كارتن خوابي عنوان كرد.
ساوه يكي از شهرهاي استان مركزي و از شهرها و مناطق باستاني بازمانده از دوره ساساني است كه از شمال به شهرستان زرنديه و استان قزوين، از جنوب به شهرستان تفرش و استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب غربي به استان همدان و شهرستان كميجان محدود مي‌ شود.ك/1
1955/6012/1772
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه