۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۰۶
کد خبر: 81709546
T T
۰ نفر
آمار اوليه حملات تروريستي عصر چهارشنبه در بغداد / 8 كشته و 20 زخمي

بغداد - ايرنا - حملات تروريستي با استفاده از خودروهاي بمب گذاري شده، روز چهارشنبه بار ديگر صداي انفجارهاي مهيب را در بغداد بلند كرد و تنها در يك منطقه از شرق پايتخت عراق، تا زمان مخابره خبر 7 كشته و 15 زخمي برجا گذاشت.

به گزارش ايرنا، يك خودرو بمب گذاري شده در يك گاراژ در مركز شهرك صدر در شرق بغداد منفجر شد كه شدت انفجار به حدي بود كه يك خودرو پارك شده ديگر در كنار آن نيز منهدم و به 4 خودرو ديگر نيز به شدت صدمه زد.
صداي انفجار و انهدام دو خودرو به حدي بود كه شاهدان از جمله ماموران امنيتي در وهله اول تصور كردند كه دو خودرو بمب گذاري شده همزمان منفجر شده است.
شهرك صدر از پرجمعيت ترين مناطق بغداد، معمولا بيشترين هدف حملات تروريستي داعش، از طريق خودروهاي بمب گذاري بوده است.
منطقه به سرعت توسط نيروهاي امنيتي محاصره شد و از تردد به منطقه حادثه ديده جلوگيري بعمل آمد و تنها خودروهاي امدادي بودند كه آژير كشان در اين محل تردد مي كردند.
گزارش ديگري حاكي است كه يك خودرو در منطقه حسينيه در شمال شرق بغداد منفجر شده كه براساس اعلام اوليه تلفات اين حادثه يك كشته و 5 زخمي داشته است. گزارش دقيقي از اين حادثه هنوز منتشر نشده و درحالي كه برخي منابع از خودرو بمب گذاري شده در حسينيه خبر داده اند برخي نيز گفته اند كه حادثه بر اثر انفجار يك خودرو بوده است كه به آن بمب چسبان نصب كرده بودند.
منابع امنيتي همچنين گفتند كه ماموران توانستند يك خودرو بمب گذاري شده ديگر را در منطقه سيديه در جنوب بغداد كشف و خنثي كنند.
مجروحان حادثه با خودروهاي امدادي به سرعت به بيمارستان ها و مراكز درماني منتقل شده اند و قربانيان نيز به مراكز پزشكي قانوني بغداد انتقال يافتند.
خاورم*1*1770* 1095