نقش موثر مادران در فرهنگ‌سازي مديريت مصرف آب و برق

تهران - ايرنا - وزير نيرو گفت: نقشي كه مادران جامعه مي‌توانند در فرهنگ‌سازي نسل آينده كشور در مديريت مصرف آب و برق داشته باشند بي بديل بوده و از هيچكس ديگري ساخته نيست.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت‌چيان روز سه‌شنبه در دوازدهمين نشست مشاورين امور زنان و خانواده دستگاه‌هاي اجرايي كشور كه با حضور دكتر شهيندخت مولاوردي معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد،‌اظهار داشت: ذهنيت و تفكر و تدبير مادران مي‌تواند در جامعه تحولي ايجاد كند كه تاثيرگذاري آن را در برنامه فرزندان و نسل آينده در مديريت مصرف آب و برق شاهد باشيم.
وي ادامه داد: از نخستين روزهاي زندگي كودكان، رفتار پدر و مادر مي‌تواند آن چنان تاثيري را در زندگي فرزندان بگذارد كه نسل‌هاي آينده شاهد اين تاثيرگذاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف از جمله مديريت در مصرف آب و برق باشند.
وزير نيرو با بيان اينكه تامين آب و برق جامعه دو خدمت بسيار بزرگ و حساس است كه برعهده وزارت نيرو است، تاكيد كرد: شايد بعضي از جنبه‌هاي اين دو خدمت به دليل اينكه تمام جامعه را اعم از شهر و روستا تحت پوشش قرار مي‌دهد نسبت به خدمات ساير وزارتخانه‌ها منحصر به فرد باشد.
وي بيان داشت: دومين ويژگي خدمت در وزارت نيرو اين است كه خدمات 24 ساعته و لحظه‌اي به تمام جامعه ارائه مي‌دهد و تمام افراد شهري و روستايي در هر لحظه از شبانه‌روز به اين خدمات نيازمند هستند و قطع لحظه‌اي آن ممكن است باعث ايجاد آسيب‌هاي جبران ناپذير و اختلال در نظم جامعه شود.
چيت‌چيان با بيان اينكه خدمات وزارت بهداشت و درمان در زمان بروز حادثه و بيماري و خدمات آموزش و پرورش در زمان تحصيل و خدمات ساير وزارتخانه‌ها در زمان‌هاي خاص مورد نياز انسان‌هاست، افزود: آب و برق دو مقوله‌اي هستند كه به‌طور مستقيم انسان‌ها، صنعت، كشاورزي، اقتصلاد، نظم عمومي، پليس و غيره را در هر لحظه منتفع مي‌كنند و در صورت قطع برق ما علاوه بر ايجاد خلل در تمام سامانه‌هاي برقي و دولتي، راه و ترابري، تامين مايحتاج و ايجاد ترافيك، حتي قادر به دريافت پول از دستگاه‌هاي خودپرداز نيز نخواهيم بود.
وي با اشاره به اينكه آب را مي‌توان در سدها و مخازن ذخيره كرد ولي برق قابل ذخيره‌سازي در مقياس بزرگ نيست، اظهار داشت: يكي از مراكز مهم در برق كشور، مركز ديسپاچينگ است كه بايد به‌طور لحظه‌اي نياز برق كشور را رصد كند و توليد برق و مصرف را به‌طور هم‌زمان با هم تنظيم كند.
وزير نيرو ادامه داد: وظيفه ديسپاچينگ برقراري توازن بين توليد و مصرف است، زيرا توليد بيش از حد مصرف و مصرف بيش از حد توليد مي‌تواند به كشور آسيب جدي وارد كند.
وي با بيان اينكه پرسنل وزارت نيرو در تمام مدت شبانه روز آماده خدمت‌رساني به جامعه هستند، گفت: اگر همكاري مردم نباشد ما قادر به خدمت‌رساني نيستيم.
چيت‌چيان نقش مردم را در مديريت مصرف كه زندگي فعلي و نسل آينده را متاثر خواهد ساخت، كليدي دانست و افزود: همكاري مردم با وزارت نيرو و بخصوص نقش مادران در خانواده اجتماع بخصوص در تربيت نسل جديد به منظور آموزش فرهنگ صحيح مصرف در بخش آب و برق مي‌تواند كمك شاياني باشد تا نسل آينده را از نگراني اين دو نعمت الهي برهاند.
اقتصام (1) 3065**1558

سرخط اخبار جامعه