۷ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۸
کد خبر: 81699340
T T
۰ نفر

لابي و نفوذ مقصران اصلي جدايي سايپا از البرز

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۸
کد خبر: 81699340
لابي و نفوذ مقصران اصلي جدايي سايپا از البرز

كرج- ايرنا - بعد از مدت ها كش و قوس و كش مكش نتيجه دعواي مديران استان البرز و باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا با بازگشت اين تيم به تهران مشخص شد.

به گزارش ايرنا، درست در انتهاي ليگ برتر چهاردهم و بعد از تغيير در مديريت باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا و روي كار آمدن بيت الله رضايي و همچنين پر رنگ تر شدن حضور حميد سجادي در هيات مديره اين باشگاه، پروژه خروج سايپا از استان سي و دوم كشور(البرز) كليد خورد.

اين امر با صرف يك بازه زماني چند ماهه و استراتژي هاي قابل قبول از سوي مديران باشگاه سايپا، با استفاده از ابزاري به نام 'لابي' و 'نفوذ' به كرسي نشست و بعد از 10 سال فعاليت، به عمر حضور اين باشگاه در البرز پايان دادند.

البته در اين ميان و از سوي برخي مديران تصميم گير استان، مقصر تمامي اتفاقات رخ داده و بازگشت سايپا به تهران مديركل ورزش و جوانان معرفي شد كه محمد جواد كوليوند نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي با رد اين موضوع كل مجموعه استان را مقصر اين انتقال دانست و گفت ، بازگشت سايپا به تهران بايستي براي استان البرز درس عبرتي باشد شد تا از اين پس با تكيه بر استعدادها و توان نوجوانان و جوانان البرزي بر روي تيم هاي استيجاري سرمايه گذاري نكنيم.

نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي گفت: كل مجموعه استان البرز در موضوع سايپا و رفتن اين تيم به تهران مقصر هستيم و بايستي از مقصر جلوه دادن عده اي خاص پرهيز كنيم.

محمد جواد كوليوند افزود: موضوع انتقال سايپا به تهران براي مديران استان البرز درس عبرت بزرگي شد تا از اين پس با تكيه بر توان و استعدادها استان به سمت موفقيت گام برداريم.

وي ادامه داد: استعدادهاي زيادي درحوزه ورزش داريم كه مي شود با ايجاد بستر لازم زمينه حضور يك تيم از استان البرز در ليگ هاي پايين تر كشور را ( سه و دو ) فراهم كرد ، از اين پس بايد ياد بگيريم به تيم هاي استيجاري اعتماد نكنيم.

كوليوند درباره چگونگي رفتن اين تيم از البرز نيز ، گفت: ما تمام تلاش خود را براي نگه داشتن و منصرف كردن مديران اين باشگاه انجام داديم و در اين راه جلسات زيادي با گروه خودرو سازي و باشگاه انجام داديم اما در پايان اين سايپايي ها بودند كه تصميم به بازگشت به تهران گرفتند.

وي اضافه كرد: در هر نشست قول هاي مساعدي به ما داده مي شد اما در پايان مشخص شد تمام اين موضوعات تنها بهانه اي براي اتلاف زمان و پياده كردن اهداف مورد نظر بوده است ، اي كاش از ابتدا خيلي صادقانه و شفاف تفكرات خود را اعلام مي كردند تا اين همه وقت و انرژي به هدر نمي رفت!

كوليوند ادامه داد: در موضوع رفتن سايپا بايد در برخي موضوعات نيز حق را به طرف مقابل بدهيم آنجايي كه نتواستيم بستر مناسب براي حمايت از اين تيم را مهيا كنيم و ازجنبه هاي رواني نيازهاي اين تيم در استان البرز محقق نشد.

وي افزود: مديران باشگاه سايپا براي انتقال از البرز دستور ويژه معاون اول رييس جمهور را در دست داشتند ، ما پس از اطلاع از تصميم اين باشگاه پيگيري هاي بسياري را با مديران گروه خودروسازي و وزرات صنايع داشتيم اما در نهايت عليرغم قول مساعد مديران گروه به واسطه دستور ويژه معاون اول رييس جمهور رايزني ها به سرانجام نرسيد و تيم به تهران منتقل شد.

نماينده كرج در پايان با بيان اين كه در رفتن سايپا همه مقصر هستيم، اضافه كرد: در هفته‌هاي اخير هجمه‌هاي زيادي براي مشخص كردن مقصر خروج سايپا از البرز به وجود آمده است كه بايستي ياداور شوم در رفتن سايپا از استان البرز همه مقصر هستيم و بايد با عبرت گرفتن از اين اتفاق به فكر ايجاد بستر مناسب براي رشد فوتبال استان در سطح كشور باشيم.

كوليوند درباره حضورخود درهيات مديره باشگاه راه آهن تهران نيز گفت: در شرايط فعلي حضور در هيات مديره باشگاه راه آهن به صلاح نبود اما با فشارهاي زياد و اصرارهاي فراواني كه انجام شد ناچار به پذيرش اين مسئوليت شدم!

وي افزود: اگر اصرار مديران نبود به هيچ عنوان اين مسئوليت را قبول نمي‌كردم.

مدير كل ورزش و جوانان استان البرز نيز گفت: رفتن سايپا از البرز به اعتقاد بنده كاري سياسي بود و به هيچ عنوان نمي‌توان ورزشي بودن اين انتقال را درست دانست.

رضا گل محمدي افزود: اعتثقاد دارم هنوز رفتن اين تيم به تهران قطعي نشده است و مي شود با اتحاد و همدلي مديران استان سايپا را بازگرداند.

گل محمدي گفت: به نظرم اگر مسئولان وزارت صنعت و معاون اول رييس جمهور متوجه اثربخشي مثبت حضور اين باشگاه در البرز شوند و بتوانيم اين فضا را ايجاد كنيم كه بودن سايپا براي يك استان سه ميليون نفري چه تاثيراتي دارد مي توان نظر آنها را براي بازگشت سايپا به البرز تغيير داد.

وي گفت: به هيچ عنوان رفتن سايپا از استان البرز ورزشي نبوده است و توجيه مديران گروه خودروسازي و باشگاه سايپا مبني بر كاهش هزينه ها دروغ بسيار بزرگي است ، دليل خروج اين تيم از البرز و بازگشت به تهران سياسي است.

مديركل ورزش و جوانان استان البرز افزود: وضعيت تيم سايپا در فصل نقل و انتقالات، تمديد و جذب بازيكنان سرشناس مانند نكونام نشان مي‌دهد دروغ كم كردن هزينه‌ها كه دليل اصلي رفتن سايپا اعلام شده است به هيچ عنوان حقيقت دارد

گل محمدي اضافه كرد: با يك بررسي ساده و گفت وگوي نمايندگان كرج با وزير صنعت معدن و تجارت به خوبي مي‌تواند اين دروغ را ثابت كند و نشان دهد كه اين باشگاه تنها به دلايل سياسي از البرز رفته است و بيان جملاتي به مانند كم كردن هزينه‌ها به هيچ عنوان واقعيت ندارد.

وي ادامه داد: ما آنچه در توان داشتيم براي موفقيت اين باشگاه ارائه كرديم و ميزان دريافتي ما از اين باشگاه پايين ترين مبلغ در ميان تيم هاي ليگ برتري بود جاي تعجب دارد كه مدير يك باشگاه به راحتي اسناد و مدارك رسمي موجود در اين خصوص را كتمان مي كند.

مصطفي فراغت

7422/1535

سرخط اخبار استان‌ها