۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰:۰۴
کد خبر: 81686272
T T
۰ نفر
فيلم رستاخيز پس از اعمال نظر مراجع تقليد اكران مي شود

زنجان - ايرنا - معاون حقوقي، پارلماني و امور استان هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فيلم رستاخير پس از اعمال نظر مراجع عظام تقليد و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روي پرده سينماها مي رود.

محمدحسين نوش آبادي شامگاه پنجشنبه در جمع شماري از فرهيختگان استان زنجان افزود: اين وزارتخانه باتوجه به نگراني هاي مطرح شده در زمينه فيلم رستاخيز اكران آن را متوقف كرده است.

وي يادآورشد: دغدغه اي كه مراجع عظام داشتند سبب شد تا فيلم سه ساعته اي كه براي ساخت آن 10 سال زمان و سرمايه هاي بسياري هزينه شد، به دو ساعت و 20 دقيقه كاهش يابد.

نوش آبادي اظهار كرد: به سبب آنكه برخي گروه ها نگران صحنه هايي كه در فيلم وجود داشت بودند، اين وزارتخانه براي آنان احترام قايل شد و اكران فيلم را متوقف كرد.

معاون حقوقي، پارلماني و امور استان هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بيشترين بخشي كه در اين فيلم مورد انتقاد قرار گرفت نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) بود و البته در پاسخ به اين انتقاد بايد گفت كه به جز ائمه معصوم(ع) براي نمايش چهره هيچ يك از افراد منعي وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد: با تمام اين احوال اكران فيلم براي بازبيني توسط مراجع عظام تقليد و دريافت نظر آنان متوقف شده است اما اين موضوع به معناي خارج شدن آن از گردونه اكران نيست.

نوش آبادي ادامه داد: در بخشي از فيلم كه مورد تحريف قرار گرفته بحث تك خواني بانوان است كه تمام صاحب نظران نسبت به اين موضوع اجماع نظر داشتند كه چنين صحنه و اتفاقي در كربلا وجود نداشته است.

معاون حقوقي، پارلماني و امور استان هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد اصل مدارا را پيشه كرد و مشكلات را با گفت و گو برطرف ساخت .

وي تاكيد كرد: هم اكنون اين وزارتخانه تمام تلاش خود را به كار بسته است تا بار ديگر اتفاقاتي همچون تعطيل شدن برخي كنسرت ها تكرار نشود و پيش از برگزاري هر نوع برنامه اي در ابتدا همه جوانب موضوع را بررسي كند تا پس از تصويب براي اجرا، با هيچ مانعي مواجه نباشد.

3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها