۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۹:۲۴
کد خبر: 81680782
T T
۰ نفر
ليگ پانزدهم فوتبال با حضور سه تيم با نام استقلال

اهواز- ايرنا - امتياز ليگ برتري تيم فوتبال فولاد نوين اهواز به تيم فوتبال استقلال اهواز واگذار شد تا در پانزدهمين دوره مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي ايران شاهد حضور سه تيم با نام استقلال باشيم.

به گزارش ايرنا، امتياز ليگ برتري فولادنوين روز يكشنبه به صورت رسمي در اختيار استقلال اهواز قرار گرفت تا اين تيم قديمي و پرطرفدار پس از حدود پنج سال به ليگ برتر ايران بازگردد.

با اين اوصاف در ليگ پانزدهم ايران كه قرار است از اواسط مرداد آغاز شود، شاهد اتفاقي عجيب خواهيم بود. در اين ليگ از جمع 16 تيم حاضر، سه تيم نام استقلال را يدك مي كشند. استقلال تهران، استقلال اهواز و استقلال صنعتي خوزستان.

نكته جالب اينكه در يك شهر دو تيم استقلال اهواز و استقلال صنعتي خوزستان در ليگ پانزدهم به مصاف حريفان مي روند.

استقلال اهواز تيمي با سابقه در فوتبال ايران است كه هواداران خاص خود را دارد و شايد غيبتش در ليگ برتر سبب شده بود كه هواداران متعصب آن در دو فصل گذشته به حمايت از استقلال صنعتي خوزستان مشغول شوند.

حالا با بازگشت استقلال اهواز به ليگ برتر، شايد به صورت ناخواسته هواداران تيم فوتبال استقلال صنعتي خوزستان كم شوند.

بر اساس قوانين در ليگ برتر فوتبال ايران دو تيم از يك ارگان و يا شركت خاص نمي توانند شركت كنند و به همين دليل تيم فولاد نوين امتياز ليگ برتري خود را واگذار كرد، چرا كه فولادخوزستان نيز از تيم هاي حاضر در اين مسابقات است.

در سال هاي گذشته نيز سپاهان نوين جواز حضور در ليگ برتر را كسب كرد كه به دليل حضور سپاهان اصفهان نتوانست در اين مسابقات حضور يابد و امتياز خود را واگذار كرد.

با اين اوصاف تيم هاي، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، استقلال تهران، پرسپوليس، نفت تهران، سايپا، صباي قم، فولادخوزستان، استقلال صنعتي خوزستان، استقلال اهواز، ملوان انزلي، تراكتورسازي و گسترش فولادتبريز، پديده و سياه جامگاه مشهد و از بين راه آهن و پيكان يك تيم، 16 تيم حاضر در پانزدهمين دوره ليگ برتر باشگاه هاي ايران هستند.

آيين قرعه كشي فصل جديد ليگ برتر دوشنبه شب در سرسراي همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار خواهد شد.

7160/6037