۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۲
کد خبر: 81671051
T T
۰ نفر
پژوهشگران دغدغه رهبری درمورد گسترش مفاهیم قرآن در جامعه را جدی بگیرند

قم - ایرنا- دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اساتید و پژوهشگران حوزوی دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید درخصوص گسترش مفاهیم قرآن كریم در جامعه را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله مرتضی مقتدایی شنبه شب در جمع اعضای انجمن قرآن پژوهشی حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند توجه به قرآن در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان رو به گسترش بوده اما نیاز است تا مفاهیم قرآن نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه كرد: حوزه های علمیه نیز پس از انقلاب بویژه اخیرا برنامه های خوبی برای گسترش تفسیر قرآن داشته اند كه تشكیل مجمع عالی قرآن و فعالیت 100 استاد تفسیر از نمونه های آن است ، اما در این راستا آن چیزی كه مهم است ، توجه به فهم قرآن در میان مردم می باشد كه در این زمینه كم كار شده است.
آیت الله مقتدایی گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مفاهیم قرآن كریم باید بیش از پیش در زندگی مردم پیاده شود كه در این راستا نقش اساتید و پژوهشگران قرآنی بسیار مهم است.
وی اضافه كرد: یكی از اهداف مهم نزول قرآن تدبر در این كتاب الهی است كه باید اندیشمندان حوزوی ، برنامه ریزی كرده و بركات این امر را برای جامعه بیان كنند.
وی در ادامه تشكیل كارگروهی با حضور پژوهشگران قرآنی و پیش قدم شدن انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در این زمینه را ضروری دانست و گفت: در این راستا قرآن پژوهان باید راهكار ارائه دهند كه چه اقداماتی برای گسترش مفاهیم و پیام های قرآنی در جامعه صورت گیرد.
آیت الله مقتدایی برگزاری مسابقات با عنوان فهم قرآن را از برنامه های موثر در این زمینه دانست و گفت: در كنار برگزاری مسابقات صوت و لحن و حفظ قرآن ، مسابقات مفاهیم قرآن نیز باید در میان اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان گسترش یابد. ك/3
6133/1358
۰ نفر