۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81669092
T T
۰ نفر
بزرگترین مانور نظامی ضدتروریستی اروپادر ایتالیا برگزار شد

رم- ایرنا- بزرگترین مانور نظامی ضدتروریستی با مشاركت نظامیان هفت كشور اروپایی در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، تمرینات نظامی ضدتروریستی موسوم به 'Italian Blade 2015 ' با هدف تقویت سطح عملیاتی نیروهای مسلح كشورهای اروپایی، با حضور حدود 1200 نظامی از هفت كشور اروپایی در نزدیكی شهر رم برگزار شد.

در این تمرینات بزرگ نظامی كه توسط آژانس دفاع هوایی اروپا در منطقه «مونته رومانو» برگزار شد، بیش از 30 بالگرد با 600 ساعت پرواز بكار گرفته شدند.

ایتالیا با بكارگیری خدمه نیروی هوایی ارتش و نیروی دریایی ،بیشترین مشاركت را در این تمرینات نظامی كه از روز 22 ژوئن آغاز شده بود،داشت .

در این تمرینات بزرگ نظامی علاوه بر ایتالیا كشورهای المان، اتریش، اسلوونی، مجارستان، بلژیك و جمهوری چك در ماموریت های مختلف شركت كردند.

پس از پایان عملیات چتر بازان، عملیات دستگیری یك تروریست با استفاده از فنون مختلف و هماهنگی میان كشورهای شركت كننده ، روز گذشته در جریان این مانور شبیه سازی شد.

این در حالی است كه سرویس های اطلاعاتی ایتالیا در گزارشی در خصوص 'سیاست اطلاعات برای امنیت ' به پارلمان این كشور اعلام كردند كه 70 نفر از این كشور به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.

گفتنی است كه یك گروه تروریستی وابسته به القاعده، كه در حال برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی در ایتالیا وشمال افریقا بود، در پی تحقیقات دادستانی شهر رم از هم پاشیده شد و پلیس نظامی ایتالیا صبح روز چهارشنبه، دو شهروند مغربی را در عملیاتی به اتهام تروریسم بین المللی دستگیر كرد و یك نفر دیگر نیز در مراكش به اتهام تروریسم به زندان انداخته شد. به عقیده پلیس، این سلول تروریستی از طریق اینترنت به تبلیغات و جذب و آموزش نیرو می پرداخت.

پلیس همزمان در عملیاتی موسوم به 'مارتزه' در شهرهای میلان، برگامو و گروستو در شمال ایتالیا، 10 نفر متعلق به دو گروه خانوادگی (ایتالیایی و آلبانیایی) را كه آماده حركت به سوریه برای پیوستن به افراط گرایان بودند، دستگیركرد.

خانواده ایتالیایی تازه مسلمان شده و آماده حركت به سوی سوریه بود و خانواده آلبانیایی در شهر گروستو زندگی می كرد.

براساس این گزارش، تدابیر امنیتی در ایتالیا به دنبال عملیات تروریستی روز جمعه در فرانسه، كویت و تونس به بالاترین حد خود رسیده است و نیروهای پلیس و نظامی این كشور در عملیات موسوم به 'خیابان های امن' از بیش از 13 هزار هدف حساس محافظت می كنند و در حالت آماده باش كامل جهت مقابله با هرگونه تهدید هستند.

فهرست اهداف حساس در ایتالیا شامل وزارتخانه ها، نهادهای دولتی، سفارتخانه ها، شركت های چندملیتی، شركت های مالی آمریكایی، پایگاه های ناتو، مدارس آمریكایی، شركت های هواپیمایی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، مترو و اماكن فرهنگی و كنیسه های یهودیان می شود.

اروپام*461*1485*1579

سرخط اخبار جهان