۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۷
کد خبر: 81664532
T T
۰ نفر
1670 كيلوگرم موادمخدر دردرگيري با قاچاقچيان در مرز سراوان كشف شد

زاهدان- ايرنا- فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: نيروهاي هنگ مرزي سراوان دردرگيري با قاچاقچيان موادمخدر سحرگاه امروز /دوشنبه/ در منطقه مرزي سراوان يك هزار و 670 كيلوگرم موادمخدر و چهار دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسيكلت كشف كردند.

به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان سردار رهام بخش حبيبي روز دوشنبه با تشريح جزئيات اين عمليات افزود: مرزداران هنگ مرزي سراوان با اشرافيت اطلاعاتي از قصد يك باند سوداگران مرگ براي انتقال محموله موادمخدر به داخل كشور آگاه شده و سحرگاه امروز آنان را در محاصره قرار دادند.
وي بيان كرد: قاچاقچيان مسلح پس از مشاهده مرزبانان در مرز بدون توجه به هشدارهاي صادره به سمت ماموران تيراندازي كردند كه با واكنش سريع و مقتدرانه مرزداران رو به رو شدند.
فرمانده مرزباني استان خاطر نشان كرد: قاچاقچيان مسلح كه توان مقابله با آتش پرحجم نيروهاي مرزباني را نداشتند با برجاي گذاشتن محموله موادمخدر با استفاده از كوهستاني بودن منطقه به عمق خاك كشور پاكستان متواري شدند.
سردار حبيبي با تاكيد بر برخورد مقتدرانه و بدون اغماض با قاچاقچيان و متجاوزان مرزي گفت: در اين عمليات علاوه بر كشف يك هزار و 670 كيلوگرم موادمخدر همچنين چهار دستگاه خودرو تويوتا، سه دستگاه موتورسيكلت و تعدادي دواب (چهارپايان) كشف و ضبط شد.
وي افزود: در اين درگيري يكي از مرزبانان غيور هنگ مرزي سراوان به نام ستوان دوم 'اسحاق سياسر مقدم' به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
اين مقام ارشد مرزباني سيستان و بلوچستان با ابراز تاسف و اعتراض به كشور پاكستان به دليل نظارت نداشتن بر مرزهاي مشترك خود با جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: با وجود خواست و اذعان دولت پاكستان براي كنترل مرزها و مبارزه با فعاليت گروهك ها و قاچاقچيان مسلح متاسفانه در عمل شاهد بي توجهي و نابساماني دستگاههاي نظامي و امنيتي آن كشور در كنترل مرزها هستيم.
وي افزود: در همين راستا مراتب اعتراض كشورمان به دولت پاكستان ابلاغ شده و پيگيريهاي لازم از طريق دستگاه ديپلماتيك كشور در دستور كار قرار دارد.
6081

سرخط اخبار استان‌ها