آیت الله سبحانی: رویكرد آموزش قرآن به سمت جوانان و نوجوانان باشد

تهران - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی استاد حوزه علمیه در پیامی به نخستین نشست هم اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشكسوتان قرآن و عترت كشور گفت: آموزش قرآن باید وجه همت به سمت جوانان و نوجوانان باشد تا از هجوم فرهنگی دشمنان در پناه قرآن مصون بمانند.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در پیام آیت الله سبحانی كه امروز سه شنبه توسط مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی در نشست هم اندیشی پیشكسوتان قرآنی قرائت شد، آمده است: اهتمام شما اساتید قرآن نسبت به آموزش های قرآن و عترت به جوانان را ارج نهاده و برگزاری همایش هم اندیشی شما در آستانه ماه مبارك رمضان سبب گسترش هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و تلاش برای دریافت علوم قرآنی و معارف اهل بیت می شود.

آیت الله سبحانی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: آموزش قرآن باید وجه همت به سمت جوانان و نوجوانان باشد تا از هجوم فرهنگی دشمنان در پناه قرآن مصون باشند و در آخرت نیز در زمره پاكان مقرب پروردگار قرار گیرند.

این مرجع تقلید فرارسیدن ماه مبارك رمضان را فرصت مناسبی برای حضور در ضیافت الهی بر سفره قرآن كریم دانسته و افزود: فرا رسیدن این ماه عزیز و بهار قرآن برای مفسران، قاریان، حافظان و همه مومنان و دلدادگان آیات الهی مبارك است و اولیا الهی در آرزوی درك این ماه با عظمت بوده اند و در پایان نیز وداعشان با مبارك رمضان بسیار اندوه بار و سخت بوده است.



**نگاه كاربردی به قرآن

عباس سلیمی دبیر نشست هم اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشكسوتان قرآنی نیز در این همایش گفت: جمع حاضر در این نشست بخشی از اندیشمندان قرآنی هستند و با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب كه از قرآن به عنوان قانون اساسی و كتاب انقلاب اسلامی یاد شده جا دارد تا نگاه عمیق كاربردی تری به مفاهیم قرآن بی اندازیم.

این قاری بین المللی اضافه كرد: با توجه به آرا و نظریات اندیشمندان قرآنی امیدواریم شرایطی فراهم شود كه تمام برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در كشور برگرفته از قرآن و عترت باشد.

وی حمایت های مجلس و دولت و همچنین همراهی رسانه ها بویژه رادیو قرآن، شبكه قرآن، رادیو معارف و خبرگزاری ایكنا در این راستا می تواند رهگشان باشد تا با دعوت از كارشناسان قرآنی به تشریح دیدگاه های آنان بپردازند.

وی در پایان با اشاره به همزمانی این مراسم با تشییع 275 شهید گمنام در میدان بهارستان تهران اضافه كرد: مجموعه سخنرانی ها و مقالات ارائه شده در این همایش در آینده منتشر خواهد شد تا مورد استفاده متولیان فرهنگی كشور قرار گیرد.



** حضور بیش از 120 صاحبنظر در همایش

در این همایش برای اولین بار بیش از 120 تن از صاحبنظران قرآنی جمع می شوند و در فضایی صمیمی به گفت و گو می پردازند و تمام نقطه نظرات در قالب سخنرانی و مقاله، در یك مجموعه چاپ می شود.

كارگروه تخصصی در دبیرخانه هم اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشكسوتان قرآنی ایجاد شده تا با استفاده از نظرات مدیران دستگاه های قرآنی و صاحبنظران، محورهای مورد بحث را بر اساس اولویت بندی های مورد نیاز جامعه تصویب كند.

نتایج این همایش برای سازمان ها و دستگاه های مختلف فرهنگی كشور ارسال خواهد شد تا با بهره برداری از نظرات نخبگان و پیشكسوتان قرآنی به آنها جامه عمل بپوشانند.

فراهنگ ** 1003 ** د . ت** 1569

سرخط اخبار فرهنگ