۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲:۲۷
کد خبر: 81646555
T T
۰ نفر
دانیل داوری فصلی تازه در بیلفلد و امید حضور در تیم ملی ایران

تهران-ایرنا-دویچه وله گزارش داد: دانیل داوری كه همراه با تیم ملی فوتبال ایران حضور در جام جهانی 2014 در برزیل را تجربه كرد، پس از فصل نه چندان موفق در باشگاه گراس‌هاپر زوریخ، به آلمان بازگشته و در فصل آتی سنگربان آرمینیا بیلفلد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شبكه اینترنتی دویچه وله فارسی یكشنبه شب در گزارشی نوشت: دانیل داوری در گفت وگو با دویچه وله فارسی وضعیت خود را در تیم آرمینیا بیلفلد توضیح داده است.

وی در پاسخ به این كه شما بعد از فعالیت‌تان در باشگاه آینترخت برانشوایگ یك فصل در خدمت باشگاه سوئیسی گراس‌هاپر زوریخ بودید و حال دوباره به آلمان برگشتید تا فصل تازه‌ای را به همراه باشگاه دسته دومی آرمینیا بیلفلد تجربه كنید. علت بازگشت شما به بوندس‌لیگا چه بود؟ گفت كه علت اصلی بازگشت من به بوندس لیگا این بود كه من در زوریخ دوران چندان خوبی را تجربه نكردم، چون بازی‌های زیادی انجام ندادم. البته دلایل شخصی و خانوادگی نیز بود كه من تصمیم گرفتم برگردم، چون من و همسرم بچه‌دار شدیم. امكان همكاری با باشگاه ‌آرمینیا بیلفلد فرصتی است تا فصلی تازه را شروع كنم. من دوست دارم كه درون دروازه باشم و به همراه بیلفلد موفقیت كسب كنم.

داوری در ادامه درباره فراز و نشیب‌های كار خود در تیم های مختلف اظهار كرد تو به عنوان بازیكن می‌توانی دوران خوب و پر اوجی را تجربه كنی و بلافاصله دورانی نه چندان خوش را به چشم ببینی، اما چنین موضوع هایی برای همه پیش می‌آید و در نهایت نیز باعث تقویت و بهبود من شدند و من هیچوقت از انتقال به باشگاه گراس‌هاپر زوریخ حس پشیمانی نداشتم.

وی گفت: در اوایل فصل هم توانستم بازی كنم، اما بعد دچار مصدومیتی شدید شدم و برایم بسیار دشوار بود كه دوباره درون دروازه جای گیرم. البته باید این را هم بگویم كه این مراحل بلافاصله پشت هم روی داد و من فرصت چندانی برای مرور و بررسی یكایك مرحله‌ها نداشتم.

داوری افزود: اكنون آرامش بیشتری دارم، در فرم مطلوبی به سر می‌برم. به همین خاطر هم خیلی خوشحالم كه می‌توانم دوباره در لیگ دسته دوم آلمان بازی كنم و در خدمت بیلفلد باشم.

وی ادامه داد : این كه در جام جهانی بازی نكردم، تصمیم مربی بود و باید این تصمیم را به عنوان بازیكن پذیرفت. در زوریخ هم خیلی چیزها به شكلی مطلوب پیش نرفت، اما همه‌ این‌ها تجربه است و فرد را قوی می‌كند.

وی در پاسخ به این سوال دویچه وله كه شما در آلمان به دنیا آمده‌ و بزرگ شدید. ورود شما به تیم ملی فوتبال ایران به چه ترتیب بود، به ویژه آن كه زبان فارسی هم بلد نبودید؟ كلا برخورد ملی‌پوشان ایران با شما چگونه بود و تا چه اندازه توانستید جذب این تیم شوید؟، افزود: من در دوران كودكی چند بار به ایران سفر كرده بودم، اما در آلمان بزرگ شده بودم. راستش نمی‌دانستم چه چیزی انتظار من را می‌كشد، اما هم خانواده ام و هم بازیكنان تیم خیلی از من حمایت كردند.

به غیر از مساله زبان مشكلی دیگری كه خود را با محیط تازه وفق دهم، وجود نداشت و مشكل یاد گیری زبان را هم علیرغم كمبودهایی كه بود، به سرعت بر طرف كردم، زیرا در زمین بازی با ارتباطی كه با بازیكنان داریم این مشكل زودتر بر طرف می شود و كار را بهتر می توان پیش برد.

داوری توضیح داد: طبیعتا افرادی هم هستند كه خوششان نمی‌آید، كسی كه در خارج از ایران بزرگ شده برای تیم ملی كشورشان بازی كند، اما باید بگویم كه تجربیات من بسیار مثبت بود و افرادی كه با آنها برخورد داشتم رفتاری گرم و صمیمانه ای با من داشتند و به همین خاطر هم ارزیابی من از این دوره مثبت است و دوست دارم كه مجددا به ایران برگردم.

وی در پاسخ به این سوال كه كارلوس كی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چهره‌ای است كه هم نزد بازیكنان و هم نزد دوستداران فوتبال در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. تا چه اندازه برای شما مهم است كه او انگیزه دعوت از شما به تیم ملی را بیابد؟، افزود: وجود چنین موضوعی برای یك بازیكن مهم است.

من تلاش می‌كنم كه از طریق عملكردم در باشگاهی كه در آن بازی می كنم نشان دهم كه میل و شایستگی بودن در جمع ملی‌پوشان ایران را دارم و اگر عملكرد باشگاهی من خوب باشد، شانس دعوت شدن من به تیم ملی ایران نیز بالاست و اگر نه، نباید تعجب كرد كه آدم چرا به تیم ملی كشورش دعوت نمی‌شود.

او اضافه كرد: هر چه باشد در داخل كشور ایران هم بازیكنان بسیار خوبی وجود دارند كه پیشرفت درخور توجهی داشته‌اند. به همین خاطر هم یك بازیكن نمی‌تواند فقط به این اكتفا كند كه چون در یك لیگ كشورهای اروپایی بازی می‌كند، باید به تیم ملی دعوت شود.

كارلوس كی‌روش هم مربی‌ای است كه به اسم و رسم بازیكنان توجه نمی‌كند، بلكه معیار گزینش او فقط و فقط عملكرد بازیكنان است. من در فصل آتی سعی می‌كنم كه چهره‌ خوبی از خود به نمایش بگذارم و امیدوارم كه او مرا به خاطر عملكردم به تیم ملی دعوت كند.

وی در پاسخ به این سوال دویچه وله كه آرمینیا بیلفلد اكنون دوباره به لیگ دسته دوم آلمان بازگشته. به نظر شما این تیم از چه ظرفیت و امكاناتی در فصل آتی برخوردار است؟ گفت كه شور و هیجان طرفداران بیلفلد زیاد است. من در دوران فعالیتم در آینتراخت برانشوایگ هم وضعیتی مشابه را تجربه كردم. در فصل آتی مهم است كه ما بتوانیم چهره‌ای با ثبات از خود نشان دهیم و تا جای ممكن امتیاز به دست آوریم.

داوری افزود: پیشاپیش نمی‌توان گفت كه تا كجا پیش خواهیم رفت. مساله این است كه ایده‌های سرمربی و دست‌اندكاران باشگاه را پیاده كنیم و اگر به انسجام تیمی لازم دست یابیم، همه چیز ممكن خواهد بود.

شبك**1080 **1917

سرخط اخبار ورزش