۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81645932
T T
۰ نفر
جنجال حضور والس در فینال لیگ قهرمانان اروپا با اذعان به اشتباه پایان یافت

تهران- ایرنا- جنجال استفاده 'مانوئل والس' نخست وزیر فرانسه در استفاده از هواپیمای دولتی برای حضور در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در برلین با اذعان وی به 'اشتباه '، پایان یافت.

به گزارش روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو'، والس كه به همراه دو فرزندش در 6 ژوئن (16 خرداد) با استفاده از هواپیمای دولتی به برلین سفر كرد تا از نزدیك فینال لیگ قهرمانان اروپا را میان بارسلونا و یوونتوس تماشا كند، با واكنش های تندی از سوی مردم و سیاستمداران مواجه شد.

وی امروز (یكشنبه) در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی 'ژورنال دو دیمانش'، به 'اشتباه و خطا'ی خود اذعان كرد و افزود: از این كه مردم فرانسه احساس كردند من كاملا خود را وقف آن ها نكرده ام، متاسفم.

نخست وزیر فرانسه كه در ابتدای اظهاراتش كوشید با اشاره به علاقه اش به فوتبال سفر خود به برلین را توجیه كند، در نهایت اعلام كرد: دغدغه اصلی من تلاش برای احیای اقتصاد، تقویت جمهوری و مبارزه با تهدیدهای تروریستی است.

اظهارات والس پس از آن صورت گرفت كه نتیجه نظرسنجی موسسه 'ادوكسا' روز جمعه نشان داد، 68 درصد فرانسوی ها معتقند كه این اقدام (سفر به برلین با هواپیمای دولت)، وجهه والس را تخریب كرده است.

نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه اعلام كرده بود هزینه دو هزار و 500 یورویی سفر دو فرزندنش را از حساب شخصی به دولت باز می گرداند.

'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه دیروز شنبه در گفت و گو با روزنامه محلی 'سود اوئست' با تقدیر از تلاش های سرسختانه والس در كابینه اعلام كرده بود كه به وی اعتماد دارد.

اولاند همچنین پایان دادن به اظهارنظرها در این باره را خواستار شد.

اروپام ** 9053**1485**1517

سرخط اخبار ورزش