معاون رييس جمهوري :پيگيري ثبت روز لغو كار كودك در تقويم رسمي كشور/دولت مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها را رها نكرد

تهران- ايرنا- معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري در حاشيه بازديد از يك نمايشگاه نقاشي كودكان خياباني و كار كه در محل انجمن MS ايران در تهران برپا شده بود از ضرورت پيگيري ثبت روز لغو كار كودك در تقويم رسمي كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، شهيندخت مولاوردي عصر دوشنبه با بيان اين مطلب به ثبت روز 12 ژوئن (22 خردادماه) در تقويم بسياري از كشورها به اين نام اشاره و افزود: ضرورت دارد تا با همكاري همه دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه اين موضوع در دستور كار قرار گيرد.

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري تصريح كرد: اين كار به عنوان اقدامي در جهت جلب توجه هر چه بيشتر آحاد جامعه به ضرورت جلوگيري از كار كودكان و توجه به اهميت ادامه تحصيل اين قشر از جامعه انجام شده است.

مولاوردي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا كه از وي در مورد آمار كودكان كار و ميزان ابتلاي آنان به برخي بيماري ها و يا ميزان اعتياد آنها هم گفت: متاسفانه تاكنون آمارگيري صحيح و دقيقي در اين زمينه صورت نگرفته است.

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري خاطرنشان كرد: كه تهيه اين آمار بسيار ضروري و لازم است تا دولت از شمار اين افراد اطلاعات بسياري دقيق و كاملي داشته باشد و بتواند براي هرگونه برنامه ريزي و اقدام عملي با استناد به آنها اقدام شايسته اي انجام دهد.



**حضور بانوان در ورزشگاه ها

وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايرنا درباره ناهماهنگي ميان وزارت كشور با آن معاونت براي ابلاغ امكان ورود ‌بانوان به ورزشگاه ها گفت: ترجيح مي دهم در اين زمينه صحبت نكنم ولي اين مساله را دولت رها نكرده و نظرش هم براي ورود بانوان به ورزشگاه ها تغييري نكرده و اميدواريم اين مطالبه بخشي از جامعه را بتوانيم به طور شايسته اي پاسخ داده و آن را تبديل به يك چالش نكنيم.

وي درباره طرح هاي توانمندسازي بانوان هم گفت:‌ دسترسي يكسان اقشار مختلف جامعه به امكانات و فرصت هاي شغلي از اولويت هاي سال 94 و 95 اين معاونت است.

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري به امضاي تفاهمنامه سه جانبه ميان آن معاونت و وزارت كشور و سازمان فني و حرفه اي در همين زمينه اشاره كرد و افزود: به زودي در همه استان ها شرايط ارائه اين خدمات فراهم خواهد شد.

وي درباره تسهيل شرايط اعطاي تسهيلات به زنان سرپرست خانوار گفت: مشكل وثيقه و ضامن مهمترين مانع در اين زمينه است و اين موضوع در حال بررسي كارشناسي در اين معاونت بوده تا راهكار مناسبي براي آن فراهم شود و در همين حوزه حتي مشكل بازپرداخت تسهيلات مسكن مهر برخي از زنان سرپرست خانوار هم وجود دارد كه اين معاونت درصدد هست براي آن نيز راهكار مناسبي تهيه و براي اجرايي شدن از مسيرهاي قانوني پيگيري كند.

اجتمام(3)**1370**م.ب **1917

سرخط اخبار جامعه