۵ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۷
کد خبر: 81622668
T T
۰ نفر
برنامه های هیات ایرانی دركنگره فیفا از زبان دبیركل فدراسیون فوتبال

تهران - ایرنا - دبیركل فدراسیون فوتبال، گفت: برگزاری كنگره فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)به رشد و برنامه ریزی برای توسعه فوتبال كشورهای حاضر در این نهاد كمك شایانی خواهد كرد.

علیرضا اسدی روزسه شنبه قبل از سفر به زوریخ برای شركت در شصت و پنجمین كنگره فدراسیون بین المللی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:ازایران من، رییس فدراسیون فوتبال و پرهان خانلری و زهره هراتیان از اعضای كمیته پزشكی این فدراسیون به كنگره فیفا دعوت شده ایم.

وی ادامه داد : در این كنگره انتخابات فدراسیون بین المللی فوتبال هم برگزار خواهد شد و باید با برنامه در این نشست ها حضور پیدا كنیم.

دبیركل فدراسیون فوتبال گفت: قطعا باید اینگونه اجلاس ها به پیشرفت فوتبال در تمام كشورهای دنیا كمك كند و در غیر این صورت برگزاری آنها كمكی به ما نمی كند.

وی در خصوص اینكه آیا ایران در انتخابات فدراسیون بین المللی فوتبال به ژوزف سپ بلاتر رای خواهد داد؟، اظهار كرد: مگر كسی به غیر از بلاتر وجود دارد كه به او رای بدهیم.

علی بن حسین از اردن و ژوزف سپ بلاتر از سوییس دو نامزد كسب ریاست فیفا هستند.پیش از این فیگو نیز نامزد كسب ریاست این فدراسیون شده بود كه دو روز قبل كناره گیری كرد.

وی درپاسخ به این سئوال كه چرا قبل از انصراف لوییس فیگو از شركت در انتخابات ریاست فیفا، رییس فدراسیون فوتبال ایران از بلاتر حمایت می كرد، تصریح كرد: این سئوال را باید از خود آقای علی كفاشیان بپرسید.

بلاتر از 4 دوره قبل ( 1998) تاكنون ریاست فیفا را برعهده دار داشته وامسال نیز قصد دارد برای پنجمین دوره متوالی نامزد كسب ریاست این نهاد قدرتمند جهانی ورزش شود.

اسدی درخصوص پیشنهادات ایران در كنگره فیفا، گفت: در این اجلاس به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت و سعی می كنیم روابط دیپلماسی خود را بهبود ببخشیم. همچنین اگر پیشنهاد جدیدی به دستمان برسد آن را بررسی خواهیم كرد.

وی در رابطه با درخواست برخی كشورها و ورزشكاران برای اخراج ر‍ژیم اشغالگر قدس از فیفا، اظهاركرد:ماچیزی به نام اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم و به اعتقاد ما آنها هیچ وقت نباید در فیفا حضور داشته باشند.

مسوولان فوتبال فلسطین با تهیه طومار اینترنتی و ارسال درخواست به كشورهای مختلف خواهان اخراج رژیم صهیونیستی از فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) شده اند.

دراین طومار كه از سوی ورزشكاران سرشناس و فدراسیون های ملی كشورهای مختلف امضا شده است.اخراج رژیم صهیونیستی از نهاد حاكم بر فوتبال جهان خواسته شده است، زیرا این رژیم حقوق انسانی فلسطینی ها و قوانین بین المللی را رعایت نمی كند.

علی كفاشیان اعلام كرده كه ایران نیز این درخواست را امضا و ارسال كرده است.

امضاكنندگان خاطرنشان كرده اند كه فلسطین از سال 1967 تاكنون تحت اشغال وحشیانه نظامی است و بیش از 50 قانون تبعیض آمیز علیه مردم این كشور در داخل سرزمین های اشغالی وجود دارد.

این طوماراینترنتی بیان می دارد: هنگامی كه سازمانهای متنفذ ورزشی در برابر بی عدالتی به این بزرگی سكوت می كنند، با آنها همدست هستند.

این طومارمی افزاید:اشغال فلسطین با محدودیت دررفت و آمد بازیكنان میان غزه و كرانه باختری و خارج از این كشوربرای شركت در مسابقات بین المللی به فوتبال آنها لطمه می زند و واردات تجهیزات مهم ورزشی را محدود می سازد. بازیكنان همچنین مورد آزار واذیت قرار گرفته و كشته می شوند.

فیفا عضویت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را طی سالهای 1964 تا 1992 به تعلیق درآورد. این اقدام به فشارهای بین المللی برای پایان دادن به آپارتاید كمك كرد. به همین علت این درخواست از فیفا می خواهد فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را تعلیق كند.

اخراج این رژیم از فیفا قرار است روز جمعه آینده در كنگره فدراسیون بین المللی فوتبال نیز مطرح شود.

وزیر ورزش و جوانان نیز روز پنجشنبه گذشته در دیدار رییس شورای المپیك آسیا از وی خواست از تلاش های فدراسیون فوتبال فلسطین برای احقاق حق مردم این كشور در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت كند.

شصت وپنجمین كنگره فیفا كه در حقیقت قانون گذار در جهت بحث و تصمیم گیری در مورد مسائل مهم مدیریت جهانی فوتبال محسوب می شود، روز جمعه 8 خرداد 94به میزبانی زوریخ برگزارخواهد شد. این در حالی است كه كنگره فیفا برای نهمین باراست كه از زمان تأسیس فدراسیون جهانی فوتبال یعنی سال 1932 تاكنون در مقر فیفا یعنی زوریخ برگزار می شود.

شصت و پنجمین كنگره فیفا از ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز می شود و پس از بررسی حضور اعضاء و اعلام تشكیل رسمی جلسه مطابق قوانین، افرادی را به عنوان بازرس انتخاب و در رابطه با تعلیق و یا اخراج برخی اعضاء صحبت می شود.

در ادامه نیزمتن دستورجلسه قرائت شده و در صورت موافقت اعضاء به تصویب می رسد و سپس درباره زمانبندی كنگره قبل كه 20 و 21 خرداد 93 در سائوپائولو برگزار شده بود، نظرخواهی خواهد شد.

پس از آن بلاتر دقایقی سخنرانی كرده و در ادامه پیرامون عملكرد سال 2014، رویدادهای آینده فیفا و جام جهانی بحث و تبادل نظر انجام خواهد گرفت.

درادامه كنگره صورت های مالی به تفكیك سال 2014 و دوره چهارساله 2014-2011 قرائت شده و پیرو آن حسابرسان، رئیس حسابرسی و كمیته انطباق گزارشات خود را بیان خواهند كرد كه پس از آن جهت تصویب این صورت های مالی رأی گیری خواهد شد.

از دیگر مواردی كه در دستور جلسه بررسی امور مالی مورد بحث قرار می گیرد، مطرح كردن جزئیات بودجه سال 2016 و رأی گیری جهت تصویب آنها خواهد بود. همچنین حسابرسان بررسی دوره چهارساله بعدی یعنی سالهای 2018-2015 نیز انتخاب می شوند.

درطی دستورجلسه بعدی برخی تصمیماتی كه طی كنگره سال 2014 به تصویب رسیده بود،همچون مالكیت گروه جانبی در نقل و انتقال بازیكنان و مسائل پیش آمده بین فدراسیون های فوتبال فلسطین و رژیم صهیونیستی مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

همچنین پرداختن به مسائل استراتژیكی و امور سیاسی مربوط به ورزش همچون مبارزه با تبعیض و نژاد پرستی، بُرد بین المللی فدراسیون های فوتبال وداوری، فوتبال بانوان، توسعه فوتبال، امورپزشكی، دست دادن برای صلح وافتتاح موزه جهانی فوتبال در دستور كار این بخش قرار دارد.

درادامه كنگره طرح های پیشنهادی در خصوص اصلاحات قوانین فیفا، مقررات حاكم بر استفاده از اساسنامه و دستورات جاری و نظام نامه كنگره بررسی و پس از آن جهت تصویب رأی گیری خواهد شد. همچنین انتخاباتی در خصوص جایگزینی اعضای اركان قضایی نیز برگزار می شود.

یكی از مهمترین بخش های كنگره فیفا بحث در خصوص طرح های مطرح شده از سوی اعضاء و كمیته اجرایی است كه در این كنگره پیشنهاد فدراسیون فوتبال فلسطین برای تعلیق فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه نایب رئیس و اعضای كمیته اجرایی انتخاب شده و انتخابات ریاست فیفا برگزار می شود.

درانتها پیش از سخنرانی پایانی ریاست فیفا، كلیه حاضرین نگاهی به شصت و ششمین كنگره فیفا كه 23 و 24 اردیبهشت 95 در مكزیك و شصت و هفتمین كنگره به میزبانی كوالالامپور (زمان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد) خواهند داشت.

ورزشی **9118**1590
۰ نفر