۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۱۳
کد خبر: 81610314
T T
۰ نفر
بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید

اردبیل - ایرنا- با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بزرگترین پل معلق خاورمیانه روز شنبه در مشگین شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای دو متر است و 365 متر طول به عدد روزهای سال دارد.

این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث می شود و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون رییس جمهوری در آیین بهره برداری از این پل گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت تاسیسات و ابنیه ها در تمامی زمینه ها از جمله گردشگری به توانایی های بسیار بالایی دست یافته است.

سلطانی فر بیان كرد: این توانمندی ها به گونه ای است كه ما هم اكنون یكی از صادركنندگان عمده خدمات فنی درجهان هستیم .

وی نمونه این توانمندی ها را پل معلق مشگین شهر ذكر كرد و افزود: نقشه و تمام مراحل مطالعه ، طراحی و اجرای این سازه توسط كارشناسان داخلی انجام شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به توفیق هایی كه در صنعت گردشگری بدست آمده است ، گفت : در صورت تحقق برنامه ها در سال 1400 كسب درآمد گردشگری دركشور معادل درآمدهای نفتی خواهد بود.

سلطانی فر اظهار كرد: بر اساس پیش بینی ها در سال 1400 جمهوری اسلامی ایران پذیرای 20 میلیون گردشگری خارجی و درآمد بیش از 30 میلیارد دلار خواهد بود.

او با اشاره به اجرای بیش از 950 طرح و پروژه گردشگری دركشور گفت: اغلب این طرح ها كه توسط بخش خصوصی اجرا می شود بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در سخنانی در این آیین جذب و حمایت از سرمایه گذاران را از سیاست های اصلی دولت در این استان ذكر كرد و گفت : دستگاههای ذیربط برای حمایت و تسهیل امور سرمایه گذاران آماده اند.

وی با بیان قابلیت های سیاحتی استان اردبیل گفت: گردشگری یكی ازمحورهای توسعه استان اردبیل است و در این زمینه از هرگونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی حمایت می شود و نمونه آن اقدام های حمایتی و تشویقی است كه در مورد پروژه پل معلق مشگین شهر انجام گرفت.

او شهرستان مشگین شهر را یكی از مناطق مستعد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ذكر كرد و گفت : مجموعه گردشگری پل معلق و مجموعه های جنبی آن زمینه را برای تبدیل منطقه بعنوان یكی از قطب های گردشگری استان فراهم می سازد.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس نیز این شهرستان را دارای قابلیت های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دانسته و خواستار توجه بیشتر دولت به این منطقه شد.

وی خواستار تسریع در ایجاد موزه شهر یئری و بازسازی بقعه شیخ حیدرمشگین شهر شد

مشگین شهر در شمال غربی استان اردبیل و در دامنه كوه سبلان واقع است.

6016

سرخط اخبار استان‌ها