15 نمایشگاه ملی و استانی در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل از برگزاری 15 نمایشگاه ملی و استانی در زمینه های مختلف تا پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، میرایوب تقواطلب روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان گفت: تاکنون سه شرکت برای برگزاری این نمایشگاه ها اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه های صنعت چوب ، مبلمان خانگی و لوستر ، صنعت ساختمان ، تجهیزات و لوازم پزشکی ، آرایشی و بهداشتی ، ادوات و محصولات کشاورزی ، کامپیوتر و تله کام انجام شده است.
او اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی های تعاونی های ایران ، هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری ایران ، نمایشگاه ضیافت و پاییزه ، نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و نمایشگاه تخصصی فرش دستباف نیز تدارک دیده شده و در صورت ایجاد هماهنگی های لازم نمایشگاه گل و گیاه و صنعت و خودرو و قطعات یدکی نیز برگزار خواهد شد.
او با بیان این که از سال 1390 مجوز نمایشگاه خارجی گرفته نشده بود به برگزاری نمایشگاه گنجه در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی سایر دستگاه ها از جمله سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، گمرک و اتاق بازرگانی اردبیل دنبال اخذ مجوز برای برگزاری نمایشگاه های خارجی هستیم.
تقواطلب بیان کرد: 12 میلیارد ریال مجموع درآمد نمایشگاه های استان در سال 1392 بود که با تمهیداتی که صورت گرفت این میزان در سال 1393 به 18 میلیارد و 170 میلیون ریال افزایش یافت و امیدواریم با توسعه اقتصاد استان و برگزاری نمایشگاه های ملی این روند رو به رشد ادامه یابد.
وی با اعلام عدم رضایت از کیفیت برگزاری نمایشگاه ها گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل استان رابطه تجاری فرامرزی رشد چشمگیری یافته و به دنبال سطح کیفی نمایشگاه ها هم افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ها تبلیغات زنده محسوب می شوند و بهترین مکان برای ارتباط تولید کننده و مصرف کننده بوده و به ویژه نمایشگاه های بین المللی فرصتی برای اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات و جذب مشتری است.
او ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا مانند آلمان نمایشگاه خود یک صنعت محسوب می شود و تعداد قابل توجهی از نیروی کار در این حوزه اشتغال دارند چرا که نمایشگاه ها
دریچه ای به سوی اقتصاد جهانی هستند.
تقواطلب افزود: توسعه بدون اقتصاد پویا ممکن نیست؛ اقتصاد خودکفا مبتنی بر تولید است اما ضامن تولید ، فروش است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید این چرخه را تقویت کنیم که نمایشگاه بهترین راه بازاریابی و تقویت صادرات است که برای سیاست های تقویتی تولید توسط دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار دارد.
8123/6018

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال