۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81607278
T T
۰ نفر

كودكان در نمايشگاه كتاب فرهنگ مصرف بهينه آب مي آموزند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81607278
كودكان در نمايشگاه كتاب فرهنگ مصرف بهينه آب مي آموزند

تهران-ايرنا- كودكان و نوجوانان در كنار خريد كتاب هاي دلخواه خود در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، با راه هاي مصرف بهينه آب نيز آشنا مي شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اگرچه بستري براي ارتباط بيشتر و تعامل گروه‌هاي مختلف علاقه‌مندان به كتاب با ناشران و آشنايي با تازه‌هاي اين حوزه است، اما به دليل ميزان استقبال گسترده‌ هر ساله، امكاني براي دسترسي به مخاطبان در اختيار سازمان‌ها و نهادها نيز قرار مي‌دهد.

در اين محيط تعاملي، فضاي ارتباط گرفتن با مخاطبان تخصصي نيز فراهم است؛ چرا كه گروه‌هاي سني مختلف هر يك به دنبال كتاب يا موضوع دلخواه خود در سالن‌هاي مشخصي مي‌گردند.

در واقع آنچه مي‌تواند نمايشگاه بين‌المللي كتاب را به عنوان يكي از پربازديدترين رويدادهاي كشور ممتاز كند، هدفمند بودن بسياري از مراجعه كنندگان به آن است كه البته اين ويژگي حتي در نحوه علمكرد و فعاليت غرفه‌ها هم نمود يافته است.

ناشران مختلف در هر بخش اعم از دانشگاهي، آموزشي، كودك و نوجوان و يا حتي عمومي با در نظر گرفتن سليقه‌ و ذائقه‌هاي مخاطبان بالقوه و بالفعل خود كتاب‌هاي موضوعي را عرضه مي‌كنند.

اين نوع نگاه صرفا محدود به ناشران و غرفه‌هاي كتاب نيست. بلكه مي توان عملكرد فعاليت جنبي و غرفه هاي متفرقه در نمايشگاه را هم با همين ديد نگريست.

يكي از اين غرفه ها در بخش كودك و نوجوان بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران غرفه سازمان آب و فاضلاب تهران است.

اين سازمان به عنوان تنها سازمان دولتي است كه همراه شدن با كودكان و نوجوانان و خانواده‌هاي آن‌ها در سالن 23 را بر شركت در سالن ارگان‌ها و نهادها ترجيح داده است.

به گزارش ستاد رسانه اي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان در نمايشگاه كتاب، منظر قاسم، مروج شركت آب و فاضلاب منطقه دو تهران درباره علت اين اتفاق توضيح ‌داد: به دليل اين كه مصلي امام خميني (ره) تحت پوشش سازمان آب و فاضلاب منطقه دو تهران است، اين منطقه به نمايندگي از سازمان آب و فاضلاب در نمايشگاه كتاب بيست و هشتم شركت كرده است.

وي با بيان اينكه هدف از حضور در بخش كودك و نوجوان نوع نگاهي است كه به مخاطبان اين گروه سني داريم، ادامه داد: مشكل كم آبي و بحران آب در كشور بسيار جدي است و اقدامات فرهنگي و هشدار دهنده به كودكان و نوجوانان، در كاهش مصرف آب مي‌تواند تاثير زيادي داشته باشد.

قاسم، درباره فعاليت‌هاي اين غرفه گفت: بازديدكنندگان از اين غرفه به عنوان حاميان آب شناخته مي شوند و كتابچه‌هايي درباره راه‌هاي كاهش مصرف آب در اختيارشان قرار داده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: آنها مي‌توانند نقاشي بكشند و جايزه بگيرند و اين اتفاقات مي‌تواند به خودي خود خاطره خوشي را در ذهن كودك به جا بگذارد و او را نسبت به چگونگي مصرف آب هشيار كند.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت در مصلي امام خميني (ره) پذيراي بازديدكنندگان است.

فراهنگ**1883**1027
۰ نفر