معاون دانشگاه فرهنگیان:

ارتقا کیفیت آموزش در اولویت کار دانشگاه ها قرار دارد

تهران - ایرنا - معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان بابیان اینکه مقوله تربیت معلم در 15 سال گذشته در مقایسه با سایر زیر نظام های آموزش عالی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اکنون این روند تغییر کرده و به موضوع کیفیت آموزش عالی و تربیت معلم به طور خاص بها داده می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، غلامرضا کیانی روز چهارشنبه در دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی افزود: انجام ماموریت آموزش عالی در تولید، انتقال، کاربردی و تجاری کردن دانش و تربیت و تحویل شهروندانی پرسشگر به جامعه در گرو هم اندیشی عالمان و به روز نگه داشتن سیاست ها و اجرای فرآیندهای مبتنی بر تضمین کیفیت است.
وی با بیان اینکه مقوله مهم تربیت معلم نیز نه تنها از این مساله مستثنی نیست بلکه عزم ملی می طلبد، ادامه داد: در سال های اخیر و بر اساس سیاست های اسناد بالادستی و برنامه چهارم و پنجم توسعه، اقداماتی همچون تدوین سند تحول آموزش و پرورش و اسلامی شدن دانشگاه ها به منظور کیفیت بخشی آموزشی رخ داده است.
دبیر همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی اظهار کرد: از این رو دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق چشم انداز و فرآیندهای نوین کیفیت آموزشی اقدام به برگزاری این همایش کرد که در این ارتباط 500 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: از این تعداد 128 مقاله پذیرفته و در قالب کتابی منتشر شد و از میان مقالات برگزیده 22 مقاله در همایش دو روزه ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی ارایه می شود.
معاون ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: در بخش میزگردها نیز موضوعاتی همچون ساختارها و فرآیندهای نظارت و ارزیابی در دانشگاه ها، ارتباط بین نتایج ارزیابی و عمل به این نتایج در صف و ستاد، ارتباط بین آنچه در دانشگاه وجود دارد با بازار کار و تربیت معلم و چگونگی ارتقا کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد.
دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی که از صبح امروز - چهارشنبه - در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان آغاز شده تا فردا ادامه دارد.
فراهنگ ** 1883

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال