۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81606663
T T
۰ نفر
انتشار دفترچه انتخاب كارشناسی ارشد/ امشب پایان ثبت نام آزمون فنی حرفه ای

تهران- ایرنا- دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ساعت 18 امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه) بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

حسین توكلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور امروز در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه اظهار كرد: داوطلبان از امروز فرصت دارند تا روز 31 اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته خود اقدام كنند.

در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

از تعداد داوطلبین مجاز به انتخاب رشته 213 هزار و 982 نفر زن و 215 هزار و 706 نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر 49.80 درصد مجازین به انتخاب رشته زن و 50.2 درصد از داوطلبین مرد هستند.

در آزمون كارشناسی ارشد سال 1394 دانشگاه ها تعداد 655 هزار و 679 نفر در این آزمون حاضر بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد 429 هزار و 682 داوطلب تعداد 142 هزار و 676 داوطلب برای دوره های روزانه و سایر دوره ها و همچنین تعداد 287 هزار و 12 داوطلب منحصرا برای سایر دوره ها (بجز روزانه) مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گفته توكلی از تعداد 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد 30 هزار و 846 داوطلب در كد رشته مجاز به انتخاب رشته شدند.

پس از گزینش نهایی فهرست اسامی داوطلبین استخراج و در دهه اول شهریور ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.



** امشب پایان مهلت ثبت نام در آزمون كاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای

مهلت ثبت نام برای شركت در آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 1394 ساعت 24 امشب (چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه) پایان می یابد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشوربه تمامی داوطلبان یاد شده اكیدا توصیه كرد كه در این مهلت تمدید شده به سایت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه های منتشره درباره ضوابط و شرایط ثبت نام و پذیرش دانشجو در دوره های یاد شده حداكثر تا ساعت 24 روز چهارشنبه نسبت به تكمیل تقاضانامه اینترنتی اقدام كنند.

ثبت نام برای شركت در این آزمون از روز یكشنبه 13 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

تا ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه) تعداد243 هزار و 957 داوطلب برای شركت در این آزمون ثبت نام كرده اند.

ثبت نام برای شركت در آزمون این دوره ها منحصرا از طریق شبكه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

به گفته توكلی؛ این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد شد.

تمامی دارندگان مدرك پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یكی از شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش یا شاغل به تحصیل در دوره های یاد شده كه حداكثر تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی 94-95 فارغ التحصیل می شوند، یا دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله نظام قدیم حق ثبت نام در این آزمون را دارند.

توكلی گفت: براساس ضوابط در این آزمون از تعداد 42 كد-رشته امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش در 23 كد-رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 19 كد-رشته امتحانی صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل كل دیپلم) و بدون آزمون صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 1394 جمعا 252 هزار و 608 نفر است.

داوطلبان متقاضی هریك از كد-رشته های امتحانی اعم از پذیرش با آزمون یا كد- رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 1394، صبح روز جمعه 16 مردادماه برگزار خواهد شد.

كارت شركت در آزمون و برگ راهنمای مربوط به آن نیز از روز سه شنبه 13 مرداد تا روز پنجشنبه 15 مردادماه روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

فراهنگ**9129**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ