۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81605419
T T
۰ نفر
نشست مشترك انجمن های دوستی سفرای مقیم تهران در نمایشگاه كتاب

تهران - ایرنا - نشست مشترك انجمن های دوستی و سفرای مقیم تهران «هم اندیشی و همكاری های بین المللی» امروز - سه شنبه - در محل نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم تركمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كه در این نشست حضور داشت ، گفت: برخی از مشكلاتی كه امروز در منطقه ما وجود دارد به دلیل دوری مردم از كتاب است و قطعا گفت و گو و نزدیك بودن به كتاب تاثیر زیادی بر حل مشكلات دارد.

وی با بیان این كه نزدیكی به كتاب باعث می شود انسان ها به هم نزدیك شوند اظهارداشت: اولین سوره و اولین آیه قران با كلمه بخوان نازل شده است.

تركمان یادآور شد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه ایجاد روابط فرهنگی بین كشورها را دارد و می تواند در این زمینه كارهای مفیدی انجام دهد.

به گفته وی این سازمان در 60 كشور 82 رایزن فرهنگی دارد كه روابط فرهنگی ایران و سایر كشورها را تنظیم می كنند.

همچنین سید عباس صالحی رییس سازمان نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در این نشست گفت: نمایشگاه كتاب اتفاق بزرگ فرهنگی در ایران است و مردم ایران همانطور كه عید را انتظار می كشند نمایشگاه كتاب تهران را هم انتظار می كشند و اتفاقا این اتفاق بزرگ هم در بهار است.

وی یادآور شد: میلیون ها ایرانی از تهران و مناطق مختلف به این نمایشگاه می آیند و هزاران ناشر ایرانی و خارجی در این اتفاق بزرگ حضور دارند.

صالحی یادآور شد: یكی از ویژگی های این اتفاق گفت و گوی فرهنگی بر مبنای كتاب است و كتاب هسته مركزی فرهنگ و محل توجه گفت و گوها است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: شعار امسال نمایشگاه، خواندن، گفت و گو با جهان است و این گفت و گوها هم در سطح داخلی و هم خارجی است.

در این نشست سفرای كوبا، سنگال و بوسنی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا سفرای بازدید كننده پس از این نشست از غرفه های نمایشگاه بین المللی كتاب بازدید كردند.

سیام**2021**9132**1553
۰ نفر