۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۷
کد خبر: 81605087
T T
۰ نفر

خوزستان دومين استان كشور در تعداد نخبه است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۷
کد خبر: 81605087
خوزستان دومين استان كشور در تعداد نخبه است

اهواز- ايرنا- رييس بنياد نخبگان خوزستان گفت: خوزستان رتبه دوم تعداد نخبه را در سطح كشور دارد.

عليرضا زراسوند سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: استان فارس با 900 نخبه رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده و خوزستان با داشتن 345 نخبه رتبه دوم كشور در تعداد نخبه را دارد.

وي گفت: برنامه هاي زيادي از سوي بنياد نخبگان با همكاري دانشگاه هاي خوزستان در دست اقدام است كه تا دو سال آينده تعداد نخبگان اين استان به 900 نفر برسد.

زراسوند بيان كرد: برخي از نخبگان خوزستان نيز هنوز شناسايي و ثبت نشده اند به همين منظور طرحي به نام طرح شهاب در دست اجراست كه هم اكنون به صورت آزمايشي در مدارس ناحيه دو اهواز در حال انجام است كه در آن دانش آموزان رصد و نخبگان شناسايي و آموزش داده مي شوند.

رييس بنياد نخبگان خوزستان اظهار كرد: همچنين طرحي با عنوان طرح دولت علمي در مناطق حاشيه نشين تمركز دارد كه دانش آموزان در دو سطح علوم پايه و رياضي تقويت و آموزش داده مي شوند.

وي گفت: امتيازهايي براي نخبگان در نظر گرفته شده كه جايزه پژوهش و اعتبارات علمي براي نخبگان و اساتيد نخبه نيز در نظرگرفته شده است.

وي افزود: دو تفاهم نامه با اداره كل ميراث فرهنگي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان منعقد شده كه بر اين اساس نخبگان در دو اين دو حوزه جمع آوري شوند.

رييس بنياد نخبگان خوزستان بيان كرد: امسال دو جشنواره نوآوري و شكوفايي براي نخبگان در خوزستان برگزار مي شود، ضمن اينكه امسال خوزستان ميزبان پنجمين دوره مسابقات نخبگان كشور خواهد بود.

وي با اشاره امتيازها و تسهيلاتي كه به نخبگان خوزستان داده شده اظهار كرد: 30 مورد وام مسكن، 30كمك هزينه تحصيلي و 80 مورد معافيت نظام وظيفه از جمله امتيازهايي است كه به نخبگان خوزستان در پارسال اعطا شد و در كل 182 مورد امتياز و تسهيلات به نخبگان داده شده است.

7158/6037

سرخط اخبار استان‌ها