۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۱۳
کد خبر: 81604939
T T
۰ نفر

مدير انتشارات مديران امروز:

والدين كتاب بخوانند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۱۳
کد خبر: 81604939
والدين كتاب بخوانند

تهران - ايرنا - مدير انتشارات مديران امروز درباره بي رغبتي مخاطبان به خواندن كتاب گفت: خانواده اي كه افراد آن به ويژه والدين كتاب خوان نباشند به طور طبيعي كتاب در اولويت زندگي فرزندان آنان قرار نمي گيرد.

محسن صائمي روز سه شنبه در حاشيه نمايشگاه كتاب و در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار كرد البته بايد توجه داشت كه اين مساله صرفا به خانواده ها باز نمي گردد بلكه وجود وسايلي چون تلفن همراه و لب تاپ و ديگر تكنولوژي هاي روز باعث شده حتي فرزندان خانواده هاي اهل مطالعه نيز از كتاب و كتابخواني فاصله بگيرند.

اين نويسنده در ادامه به وضعيت نشر اشاره كرد و گفت: وجود ناشران غير متخصص و افراد تازه كار در اين عرصه باعث شده در كار بازار نشر اختلال ايجاد شود.

وي گفت: برخي از اين ناشران از تخصص كافي برخوردار نيستند و صرفا قبلا كتابفروش بوده و سپس وارد بازار كتاب و كار چاپ شده اند.

اين نويسنده به ديگر مشكلات صنعت نشر اشاره كرد و افزود: اكنون با گران شدن كاغذ و حذف يارانه كاغذ ناشران انتظار دارند كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كتاب هاي بيشتري را از ناشران خريداري كند حال آنكه در برخي مواقع تعداد كتاب هاي خريداري شده به 50 عنوان هم نمي رسد.

مدير انتشارات مديران امروز ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي تواند با خريد كتاب از ناشران، اين آثار را در اختيار كتابخانه ها و ديگر مراكز و نهادها قرار داده و به اين ترتيب به ناشران در رونق بازار نشر كمك كند.

وي اضافه كرد: ترجمه انبوه كتاب هاي خارجي و ورود بسياري از ناشران به كتاب هاي ترجمه اي نيز معضل ديگري است كه بايد براي آن چاره اي انديشيده شود.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه از 16 ارديبهشت در مصلي امام خميني (ره) آغاز به كار كرده تا 26 ارديبهشت ماه جاري از ساعت 10 تا 20 پذيراي بازديدكنندگان است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر