۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81604567
T T
۰ نفر

دیواری از جنس تصویرگری كودك در نمایشگاه كتاب

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81604567
دیواری از جنس تصویرگری كودك در نمایشگاه كتاب

تهران - ایرنا - این روزها در هر گوشه از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران نوآوری و كارهای جدید به چشم می خورد و شركت كنندگان در نمایشگاه سعی كرده اند تا نظر بازدیدكنندگان را به سمت خود جلب كنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه از 16 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به كار كرده تا 26 اردیبهشت پذیرای بازدیدكنندگان است.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این مساله در بخش كودك و نوجوان نمایشگاه نیز نمود پیدا كرده و در كنار تنوع در ارایه كتاب ها و بازی های فكری برای بچه ها، دیواری از تصویرگری كودك و نوجوان در قسمتی از این بخش خودنمایی می كند.

بر روی این دیوار حدود یك هزار اثر از 350 تصویرگر جوان است كه در قالب یك گروه مردم نهاد و خودجوش آثار خود را در ابتدای سالن 24 بخش كودك و نوجوان به نمایش گذاشته اند.

در مدت كوتاه حضور این آثار و برپایی این نمایشگاه ناشران و مدیران هنری موسسات و مراكز دولتی و خصوصی به این آثار علاقه مند و با نسل‌های جدید تصویرگری كودك و نوجوان آشنا شده اند و پیشنهادهای همكاری ارایه كرده اند.

عضو انجمن ناشران فرهنگی كودك و نوجوان در ارتباط با این نمایشگاه تصویرگری به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه تصویرگری در بخش كودك و نوجوان آن را كاربردی تر كرده و لازم است در گام‌های بعدی به سمت تجاری سازی پیش برود.

محمدتقی حق بین با اشاره به فرصتی كه این نمایشگاه تصویرگری برای نشر كودك و نوجوان ایجاد كرده است، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی فراهم كرده تا آثار تصویرگرانی كه تاكنون دیده نشده اند، در معرض دید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حضور این نمایشگاه در بخش كودك وجود آن را كاربردی كرده تا مخاطبان حوزه نشر كودك و نوجوان مثل ناشران و نویسندگان ارتباط نزدیك تری با تصویرگران برقرار كنند.

عضو انجمن ناشران فرهنگی كودك و نوجوان تاكید كرد: لازم است در قدم‌های بعدی این حركت به سمت تجاری سازی پیش برود و حوزه‌های اقتصادی، تصویرگری را مدنظر قرار دهند كه تحقق این امر منوط به نگاه حرفه‌ای به تصویرگران است.

حق بین با اشاره به وجود خلاقیت در نسل‌های اول تصویرگری كودك یادآورشد: در كشور ما عقبه عظیمی از میراث فرهنگی وجود دارد كه می‌تواند فرصت بزرگی برای خلق آثار تصویرگران و الهام گرفتن آن‌ها باشد.

وی اضافه كرد: تصویرگران نباید منتظر یك متن و سفارش بمانند تا اثری را خلق كنند بلكه با مراجعه به متون با ارزش و استفاده از میراث فرهنگی و معنوی كشور می‌توانند آثار شایسته ای خلق كرده و به مخاطبان ارایه كنند.

این عضو انجمن ناشران فرهنگی كودك و نوجوان خاطرنشان كرد: در این میان بویژه آثار تصویرگرانی كه در شهرهای كوچك و استان‌های دورافتاده هستند، قابلیت‌های فرهنگی بسیاری دارد كه گاهی فضای معرفی آن‌ها فراهم نمی‌شود و این نمایشگاه این بستر را ایجاد كرده است.

فراهنگ **‌ 1883**1601**