۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۰
کد خبر: 81599765
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه  پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران- ایرنا - دكتر روحانی: صداقت، وارستگی و سادگی حجت الاسلام دعایی، الگویی برای اصحاب قلم و رسانه است/ دادستان كل كشور: سخنان شجاعانه رهبر معظم انقلاب سخنگوی كاخ سفید را مجبور به اعتراف كرد/ معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی: الگوی ایران اسلامی بی نظیر است/ زنگنه: توافق هسته ای باید شامل لغو همه تحریم های بخش مالی و انرژی باشد/ رحیم صفوی: فرجام تجاوز احمقانه آل سعود به یمن، شكست است/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات: حضور داعش در منطقه تهدید جدی برای فرهنگ اسلامی است/ آمریكا آموزش تروریست های سوری را آغاز كرد/ سازمان ملل: 1400 كشته و 6 هزار مجروح نتیجه تهاجم آل سعود به یمن/ یك مقام صهیونیستی: كابینه نتانیاهو دوام نخواهد آورد/ از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی

************

** تهران- ایرنا- دكتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی به آیین نكوداشت خدمات حجت الاسلام سید محمود دعایی، از وی به عنوان 'مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه، فكر، فرهنگ و سیاست' نام برد و تصریح كرد: صداقت و وارستگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است كه می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.

** خرم آباد- ایرنا - معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: الگوی ایران اسلامی یك الگوی بی نظیر است و ملت هایی كه از این الگو استفاده كرده اند همواره موفق بوده اند.

** تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع استانی شدن انتخابات را فنی و كارشناسی دانست وگفت: از مزایای این طرح می تواند افزایش كیفیت مجلس شورای اسلامی باشد.

** كرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شركت مخابرات استان كرمانشاه از افتتاح 37 طرح و پروژه مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در كرمانشاه خبر داد.

** لنجان، فاصفهان- ایرنا- چند سرمایه گذار هلندی از تعدادی از پروژه های مهم شهر زرین شهر مركز شهرستان لنجان استان اصفهان بازدید كردند.

** تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حضور داعش و دیگر گروه های نوظهور و بی اساس تكفیری در منطقه، تهدیدی جدی برای فرهنگ اسلامی دو كشور ایران و عراق است.

** شیراز- ایرنا- روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس با صدور تكذیبیه ای نوشت: سپاه فجر فارس در باره اظهارات مصطفی ترك همدانی وكیل آقای علی مطهری به اطلاع می رساند كه هیچ گونه شكایتی علیه فرد حقیقی و حقوقی نداشته است.

** تبریز- ایرنا- نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان سرداران بزرگ جبهه علم برای نابودی جهل و نادانی در جامعه به شمار می روند.

** ارومیه- ایرنا- زمین لرزه هایی به بزرگی 3.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بعد از ظهر امروز دو شهر خوی و سلماس در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

** خرم آباد- ایرنا- سخنگو و عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی گفت: حزب كارگزاران سازندگی با تمركز بر منافع ملی و اسلامی كشور و نگاه پر رنگ به وحدت با اصلاح طلبان كار بازسازی حزبی را شروع كرده است.

** استان ها- ایرنا- جمعی از فرهنگیان كشور، پنجشنبه با حضور در برابر ادارات آموزش و پرورش خواسته صنفی خود مبنی بر رسیدگی به امور معیشتی و لزوم افزایش حقوق و مزایا را مطرح كردند.

** بندرعباس- ایرنا- پژوهشگر كلینیك پوست پژوهشگاه رویان گفت: از ابتدای ارایه خدمات درمانی در مورد بیماری لك و پیس در پژوهشگاه رویان (از سال 1386 تاكنون) بیش از هزار و 500 بیمار مبتلا به این بیماری درمان شده اند.

** قم- ایرنا- دادستان كل كشور گفت: سخنان شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنگوی كاخ سفید را مجبور به اعتراف كرد.

** كاشان - ایرنا - دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه قوام و نشاط جامعه است.

** اصفهان- ایرنا- دستیار و مشاور عالی فرماندهی كل قوا گفت: فرجام تجاوز احمقانه رژیم آل سعود به یمن بطور قطعی شكست است.

** تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ورود بیش از 600 دستگاه مختلف رادیولوژی، سی تی اسكن، MRI، آنژوگرافی و ... تا پایان امسال به كشور خبر داد و گفت: این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی سراسر كشور نصب خواهند شد كه علاوه بر رفع كمبودهای درمانی، فرصت بهتری را در اختیار رادیولوژیست های جوان قرار می دهد.

** گنبدكاووس- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: سیاست دولت در سال جاری رونق بخش تولید و صادرات است.

** كاشان- ایرنا- عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه انتشار فكت شیت ایرانی به صلاح نظام نیست، گفت: نباید منافع ملی كشور را قربانی تفكرات جناحی و حزبی كنیم.

** تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) سحرگاه امروز (جمعه) حوالی «بوشكان » در استان بوشهر را به لرزه درآورد.

** تهران- ایرنا- نماینده شركت گازپروم در نمایشگاه نفت تهران از علاقه مندی این شركت روسی برای بهره گیری از تجربیات و تجهیزات نفتی و گازی ایران در شرایط تحریم خبر داد.



اخبار خارجی

***********

** برلین- ایرنا- «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در سخنانی در اجلاس امنیت انرژی در پایتخت آلمان تاكید كرد كه هرگونه توافق هسته ای باید شامل لغو همه تحریم های مالی و انرژی باشد.

** بغداد- ایرنا- سفیر كشورمان در بغداد در چارچوب پیگیری پرونده های مختلف در روابط ایران و عراق و نیز همكاری و تعامل با سازمان ملل، به طور جداگانه با اسامه نجیفی معاون رییس جمهوری و یان كوبیش نماینده دبیركل سازمان ملل در عراق دیدار كرد.

** تهران- ایرنا- اتحادیه وكلای عرب با اشاره به اینكه غیر نظامیان آسیب زیادی در یمن می بینند، توقف فوری تجاوز نظامی عربستان به این كشور را خواستار شد.

** تهران- ایرنا- آمریكا در ادامه سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم روز پنجشنبه كار آموزش تروریست های سوری كه از آنان به عنوان «میانه رو» یاد می كند را در كشور اردن آغاز كرد.

** مسكو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای احیای همكاری های كشورش با سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) اعلام آمادگی كرد.

** لندن- ایرنا- همزمان با رای گیری انتخابات پارلمانی انگلیس، عصرروز پنجشنبه برخی از طرفداران گروه های طرفدار دمكراسی و ضد سرمایه داری و معترض به انتخابات، با نیروهای پلیس در مقابل پارلمان انگلیس درگیر شدند.

** نیویورك- ایرنا- مسئولان سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد افزایش شمار قربانیان حملات هوایی آل سعود به یمن، تعداد كشته شدگان و مجروحان این تهاجم 6 هفته ای را به ترتیب یك هزار و 400 و 6 هزار نفر اعلام كردند.

** نیویورك- ایرنا- مجلس سنای آمریكا روز پنجشنبه طرح الزام باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا به ارائه هر توافق هسته ای با ایران به كنگره این كشور، را تقریبا به اتفاق آرا تصویب كرد.

** تهران- ایرنا- شمار زیادی از یهودیان اتیوپیایی همچون روزهای گذشته، با برپایی تظاهرات در فلسطین اشغالی، سیاست های نژادپرستانه و تبعیض نژادی این رژیم علیه خود را محكوم كردند.

** لندن- ایرنا- براساس برآوردهای اولیه صورت گرفته پس از پایان رای گیری انتخابات پارلمانی انگلیس در ساعت ده شب پنجشنبه ( به وقت محلی)، حزب محافظه كار احتمالا قادر به كسب 316 كرسی از 650 كرسی مجلس عوام خواهد بود.

** نیویورك- ایرنا- سازمان خواربار و كشاورزی سازمان ملل(فائو) با اشاره به ادامه كاهش هزینه های مربوط به مواد غذایی در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت)، پیش بینی كرد كه این هزینه ها در سال 2015 به پایین ترین حد خود در پنج سال گذشته خواهد رسید.

** تهران- ایرنا- عربستان سعودی در ادامه تجاوزات خود علیه یمن، شهر صعده و اطراف آن را «منطقه هدف» اعلام كرد و با هشدار نسبت به تشدید حملات از مردم خواست از اطراف مراكز نظامی دور شوند.

** نیویورك- ایرنا- باب كوركر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی و یكی از طراحان اصلی لایحه نظارت بر توافق هسته ای با ایران، تصویب این لایحه در سنای آمریكا را بازگشت قدرت از ریاست جمهوری به كنگره خواند.

** تهران- ایرنا - دبیر كل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در لهستان شركت و از «ایثار فوق العاده و بهای گزافی كه میلیون ها انسان در پیروزی علیه فاشیم پرداختند» تقدیر كرد.

** تهران- ایرنا- دبیر كل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در لهستان شركت و از «ایثار فوق العاده و بهای گزافی كه میلیون ها انسان در پیروزی علیه فاشیم پرداختند» تقدیر كرد.

** مسكو- ایرنا- فرانك والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان خواستار حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز مساله اوكراین از طریق مذاكره میان طرف های مناقشه شد.

** تهران- ایرنا- رهبر حزب هتنوعا (جنبش) و وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی با تاكید بر اینكه كابینه بینامین نتانیاهو زیاد دوام نخواهد آورد، گفت: فروپاشی آن را پیش بینی می كنم.

** پكن- ایرنا- افزایش تعداد سفرهای هوایی شهروندان تایوانی به چین و لزوم ارتباط و آشنایی بهتر آنان با این كشور موجب شده تا یكی از شركت های هواپیمایی چینی برای اولین بار گروهی از خدمه بومی تایوانی را به استخدام خود درآورد.

** كوالالامپور- ایرنا- مدیر عامل جدید خطوط هوایی مالزی كه برای نجات این خط هوایی مدیریت آن را بر عهده گرفته است در نخستین پبام خود به 20 هزار كارمند این شركت هوایی اعلام كرد كه امسال می تواند از آنچه پیش بینی شده است، بدتر باشد.

** تهران- ایرنا- یكی از سركردگان بلندپایه القاعده یمن، درپی حمله یك فروند پهپاد آمریكایی كشته شد.

** تهران- ایرنا- جمعی از نمایندگاه كنگره آمریكا در نامه ای خطاب به باراك اوباما رییس جمهوری، از او برای اتخاذ گزینه سیاسی و انجام مذاكرات برای حل مساله برنامه اتمی ایران تشكر كرده و خواستار ادامه این روند شده اند.

** تهران -ایرنا- دیده بان حقوق بشر، تشكیلات خودگردان فلسطین را به ادامه بازداشت های سیاسی و دستگیری شمار زیادی از دانشجویان فلسطینی در دانشگاه بیرزیت به سبب گرایشات سیاسی و بدرفتاری با آن ها، متهم و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی كرد.

** لندن- ایرنا- آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس درساعت 3.45 بامداد روز جمعه (به وقت محلی) حاكی از پیشتازی موقت حزب كارگر و شگفتی سازی حزب ملی اسكاتلند است.

ایرانم **1004** 3404

سرخط اخبار جهان