۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۴۷
کد خبر: 81593817
T T
۰ نفر
مدرك مربیگری خاكپور معتبر است/گل محمدی با آگاهی اظهار نظر كند

تهران - ایرنا - رییس كمیته آموزش فدراسیون فوتبال، گفت: مدرك مربیگری خاكپور برای هدایت تیم امید معتبر است و او هیچ مشكلی برای ادامه كار خود ندارد.

محمد احسانی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: مدرك خاكپور مربوط به فوتبال آمریكا است و مانند مدرك افشین قطبی است. او هم مانند قطبی می تواند در تیم امید مربیگری كند و هیچ مشكلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مدرك خاكپور از نظر كمیته آموزش اعتبار دارد و مدرك او بسیار معتبر است. كنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم این مدرك را قبول دارند و هیچ مشكلی وجود ندارد.

رییس كمیته آموزش فدراسیون فوتبال، گفت: خاكپور بازیكن ملی بوده و در جام جهانی بازی كرده و از اظهار نظر هایی كه در مورد خاكپور شد به خصوص از سوی كنفدراسیون فوتبال آسیا تعجب می كنم.

وی در خصوص انتخاب جواد نكونام به عنوان مربی تیم ملی در حالی كه كارت مربیگری دریافت نكرده است، گفت: انتخاب مربی تیم ملی برعهده مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم است و ما نمی توانیم در خصوص برخی افراد اظهار نظر كنیم. اگر كسی خواست كارت مربیگری بگیرد، در خدمت آنها هستیم. وظیفه اصلی ما ارتقا سطح علمی مربیان است.

رییس كمیته آموزش فدراسیون فوتبال در خصوص انتقاد یحیی گل محمدی از كمیته آموزش و اینكه این كمیته فدراسیون در خواب است، گفت: گل محمدی یكی از مربیان با اخلاق و بسیار خوب است و نظر خودش را داده است. گل محمدی در همین كمیته آموزش مدرك گرفته و قطعا اگر فعالیت های ما را از طریق سایت فدراسیون بررسی كند، نسبت به كار های این كمیته آگاه تر خواهد شد.

وی تاكید كرد: 27 اردیبهشت همایش بزرگ بانوان در رابطه با دانش افزایی با مدرس آلمانی برگزار می شود و بعد از آنهم كلاس دیگری داریم با حضور مدرسان برتر دنیا برگزار خواهد شد. لوپز بهترین مدرس فوتسال جهان در مشهد كلاس برگزار می كند.

رییس كمیته آموزش فدراسیون فوتبال، گفت: قطعا هر مربی كه پله پله بالا برود قوی تر عمل می كند و پیشنهاد من این است كه جوانان فوتبال به صورت اصولی وارد حرفه مربیگری شوند. البته برخی اوقات چهره هایی هستند كه می توانند خیلی سریع كار خود را شروع كنند كه آنها استثنا هستند.

احسانی در رابطه با وضعیت مربیگری بازیكنانی كه سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، اظهار كرد: طبق قانون فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا بازیكنانی كه در جام جهانی بازی كرده اند یا سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند یا كارشناس تربیت بدنی هستند، نیازی برای حضور در كلاس های مربیگری D ندارند.

ورزشی **9118**1379

سرخط اخبار ورزش