۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81587184
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي تقاطع غيرهمسطح ميدان انقلاب ملاير آغاز شد

ملاير- ايرنا- با حضور استاندار همدان و جمعي از مسوولان استاني و شهرستاني روز دوشنبه عمليات اجرايي نخستين تقاطع غيرهمسطح در ميدان انقلاب ملاير محور ورودي ملاير به همدان آغاز شد.

به گزارش ايرنا شهردار ملاير روز دوشنبه در آيين كلنگ زني تقاطع غيرهمسطح ميدان انقلاب ملاير افزود: 120 ميليارد ريال اعتبار از منابع داخلي شهرداري و كمك هاي مالي استان براي اجراي اين پروژه پيش بيني شده است.

عليرضا رضايي اظهار كرد: دو فاز براي اين تقاطع تعريف شده كه فاز نخست آن احداث دو رو گذر شامل دولاين چپ گرد از بلوار انقلاب به سمت بلوار نبوت و يك لاين از بلوار شهيد بهشتي به سمت بلوار محمد ملايري است.

وي گفت: پيمانكار اين پروژه قرارگاه قائم(عج) است كه مقرر شد تا پايان سال جاري فاز نخست اين تقاطع در ميدان انقلاب ملاير بهره برداري شود.

رضايي بيان كرد: تاكنون 10 ميليارد ريال با كمك استانداري همدان از حوزه حمل و نقل استان براي اجراي اين پروژه اختصاص يافته و قرار است تا پايان سال نيز 20 ميليارد ريال ديگر به اين تقاطع تزريق شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه طبق اصول مهندسي ترافيكي عبور وسايل نقليه ترانزيتي و شهري نبايد با هم تداخل داشته باشد، اما در ملاير به دليل نبود كمربندي، وسايل نقيله ترانزيتي و شهري در ميدان انقلاب و تعاون با هم در تداخل هستند كه ترافيك سنگين و بروز تصادفات را در اين مسير ايجاد كرده است.

شهردار ملاير بيان كرد: به اين منظور پيگيري هاي لازم براي احداث تقاطع انجام شد و بستن تفاهم نامه با قرار گاه قائم(عج)، كار مشاوره دو طرح در ميدان انقلاب و تعاون آماده شد و مناقصه ميدان انقلاب برگزار و هم اكنون نيز كل اسناد مناقصه ميدان تعاون نيز آماده است.

رضايي افزود: احداث تقاطع در ميدان انقلاب داراي چهار رويكرد مهم شامل دو رويكرد شريان هاي اصلي و ديگري مبادي ورودي و خروجي شهر است و به دليل عبور بيش از 20 درصد جمعيت شهر ملاير از اين لاين، عبور كاروان هاي راهيان نور و كاروان هاي زيارتي، دليل عمده ما براي احداث اين تقاطع بود.

وي اظهار كرد: اين در حاليست كه از سال 88 تا سال گذشته، 625 فقره تصادف خسارتي در ميدان انقلاب ملاير رخ داده كه 85 فقره منجر به جرح شد و شش نفر از هموطنان ما جان خود را در اين ميدان از دست دادند.

وي اضافه كرد: همچنين حدود 20 تا 30 درصد از كاميون ها و تريلرها از اين مسير عبور مي كنند، در حاليكه نرم آن بايد 15 درصد باشد كه به دليل نبود كمربندي اين حجم از وسايل نقليه سنگين از ميدان انقلاب ملاير تردد مي كنند و اين مسير همواره با مشكل ترافيك مواجه است.

رضايي بيان كرد: با وجود مشكلات موجود در ميدان انقلاب، در صدد احداث تقاطع برآمديم كه تمام بودجه اين پروژه از منابع داخلي شهرداري بسته شده و مبالغي نيز از طريق استان به ما كمك خواهد شد.

وي گفت: در راستاي احداث اين تقاطع، تهيه نقشه هوايي رقومي ملاير نيز آغاز شد كه نقشه برداري هوايي ملاير توسط سازمان نقشه برداري انجام مي شود و با هوشمند شدن عكسها، اين نقشه هوايي داراي كاركردهايي چون مميزي واحدهاي تجاري، جي آي اس، شناسايي املاك و تاثيرات زيرسطحي و روسطحي شركت هاي خدمات رسان است.

شهردار ملاير ادامه داد: باوجود تنگناهاي مالي و ركود در ساخت و ساز، در حال حاضر 65 پروژه انتفاعي و غيرانتفاعي در شهر ملاير توسط شهرداري با اعتباري بالغ بر يك هزار و 200 ميليارد ريال در حال اجرا است.

ميدان هاي انقلاب و تعاون ملاير يكي از پر ترددترين مسيرهاي ورودي اين شهر است كه براي جلوگيري از ترافيك سنگين و تصادفات، احداث دو تقاطع غيرهمسطح در اين دو ميدان پيش بيني شده كه امروز دوشنبه با حضور استاندار همدان عمليات اجرايي تقاطع مغيرهمسطح ميدان انقلاب آغاز شد.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان و 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/6993

سرخط اخبار استان‌ها