۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۴
کد خبر: 81582754
T T
۰ نفر

اعتراضات علیه پلیس آمریكا در بالتیمور ادامه دارد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۴
کد خبر: 81582754
اعتراضات علیه پلیس آمریكا در بالتیمور ادامه دارد

تهران – ایرنا – اعتراض علیه رفتارهای خشونت آمیز توام با نژادپرستانه پلیس در شهر بالتیمور آمریكا كه باردیگر منجر به مرگ یك جوان سیاه پوست شد، ادامه یافت و به درگیری تعدادی از شهروندان این شهر با نیروهای پلیس انجامید.

شبكه خبری 'راشاتودی' روز جمعه گزارش داد در اعتراضاتی كه روز گذشته (پنجشنبه) رخ داد دو نفر دستگیر و نیروهای نظامی برای كنترل اوضاع به این شهر اعزام شدند.

'لری هوگان' فرماندار ایالت مریلند گفت شماری از نیروهای ارتش را برای كنترل اوضاع به شهر بالتیمور اعزام می كند.

بنابراین گزارش صدها نفر از ساكنان شهر بالتیمور با ادامه اعتراضات، روز گذشته با تجمع در برابر ساختمان شهرداری و دادگاه دراین شهر خواستار اجرای عدالت درباره علت مرگ یك جوان سیاه پوست شدند.

اعتراضات در شهر بالتیمور از سه شنبه گذشته و به دنبال مرگ 'فردی گری' Freddie Gray جوان سیاه پوست 25ساله آمریكایی كه در بازداشت پلیس به سر می برد، آغاز شد.

این جوان سیاه پوست آمریكایی یك هفته پس از بازداشت توسط پلیس به دلیل ضایعه نخاعی به كما رفت و یكشنبه گذشته درگذشت.

خشونت همراه با رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریكا بخصوص علیه سیاه پوستان بارها در رسانه های تصویری بین المللی انعكاس داشته است.

'سلاگر مایكل' افسر پلیس 33ساله سفید پوست امریكا 19 فروردین، ' والتر اسكات' شهروند سیاه پوست آمریكایی را در 'چارلستون شمالی' واقع در ایالت كارولینای جنوبی هشت بار از پشت سر با شلیك گلوله هدف قرار داد و به قتل رساند.

تنش در جامعه آمریكا بر سر رفتار خشونت آمیز و بی رحمی نیروهای پلیس از تابستان سال گذشته و در جریان حادثه فرگوسن، شدت یافت.

در حادثه شهر فرگوسن در ماه اوت 2014میلادی 'دارن ویلسون' افسر پلیس سفید پوست 'مایكل براون' نوجوان 18 ساله سیاه پوست را با شلیك شش گلوله از پای در آورد.

شبكه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: خشونت پلیس آمریكا علیه مردم این كشور به ویژه سیاهپوستان، تعداد یك هزار و 149 نفر از شهروندان را در سال 2014 میلادی به كام مرگ فرستاد.

اروپام **1302** 1583*