حدود هزار مشاور در بيش از 240 مركز در كشور مشغول ارائه خدمات مشاوره اي هستند

ساري - ايرنا - مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش گفت : حدود هزار مشاور در بيش از 240 مركز در كشور مشغول ارائه خدمات مشاوره اي هستند.

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران علي اصغر احمدي روزشنبه در بازديد از مركز مشاوره بهشهر گفت: 2 ميليارد تومان اعتبار ويزه مراكز مشاوره اختصاص يافته است.

احمدي با اشاره به اين كه مراكز مشاوره خانواده در استان هاي كشور به شدت در حال افزايش است تصريح كرد: مراكز مشاوره قادر به پاسخگويي هر تعداد مراجعات هستند و هم اكنون نيز اين مراكز به صورت ميانگين پاسخگويي 10 مشاوره در هفته هستند.

وي زندگي در حال تغيير و رشد انتظارات از زندگي را از دلايل اصلي نياز جامعه به مشاوره عنوان كرد و گفت: وجود تنوع شخصيتي انسان ها،انتظارات آنان و پيچسده شدن روابط انساني و تتاثيرگذاري از منابع متعدد فرهنگي از دلايلي است كه انسان ها براي دريافت مشاوره به مراكز تخصصي مراجعه مي كنند.

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت جدي گرفتن مشاوره دانش آموزي نيز بيان كرد:در انجمن اوليا و مربيان با رويكرد خانواده ها توسعه مراكز مشاوره را دنبال مي كنيم .

احمدي همچنين از اختصاص رديف اعتباري مخصوص مراكز مشاوره نيز خبر داد و با بيان اين كه سهم استان ها در دريافت اين اعتبار به ميزان تعداد مراكز مشاوره استاني است گفت: 2 ميليارد تومان اعتبار ويژه مراكز مشاوره اختصاص يافته است.

مديركل انجمن اوليا و مربيان ادامه داد: انجمن اوليا و مربيان در سال 94 فعاليت هاي متنوعي را پيش رو دارد و برنامه آموزشي مشاورين،جذب مدرسان آموزش خانواده و توسعه مراكز مشاوره اي از مهمترين برنامه هاي آموزش و پرورش است.ك/1

6097

سرخط اخبار استان‌ها