۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۳۵
کد خبر: 81574258
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: حوزه هاي علميه به  قرآن بيشتر اهميت بدهند

قم – ايرنا – آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: هنوز حد و شان قرآن ادا نشده است و بايد در حوزه ها بيش از اين به مسائل قرآني اهميت داده شود و اين كتاب آسماني در حاشيه نباشد.

به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد پنجشنبه شب در يازدهمين همايش اساتيد تفسير حوزه علميه قم در دارالقرآن علامه طباطبايي با بيان اينكه قرآن مجيد نور است و از اين رو جلسات قرآني نيز نور هستند، افزود: قرآن سابقا در حوزه قريب بود اما به بركت انقلاب اسلامي قرآن حضور روشني در تمام شئون كشور همچنين حوزه هاي علميه پيدا كرده است.

وي با تاكيد بر آينكه قرآن مجيد بايد در متن حوزه هاي علميه باشد، اظهار داشت: آن چه قرآن درباره پيامبر اسلام بيان كرده بسيار وسيع و گسترده است و نه تنها عظمت پيامبر(ص) را نشان مي دهد بلكه پيام هايي براي ما دارد كه چگونه مسير زندگي را انتخاب كنيم.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: صفات پيامبر اسلام در قرآن مجيد دو پيام براي ما دارد كه اولين آن اين است كه پيامبر صفاتي جامع داشت كه بايد همواره سعي كنيم آن صفات را فرا گيريم.

وي ابراز داشت: دومين پيامي كه از صفات پيامبر اسلام در قرآن براي ما مطرح مي باشد آن است كه پيامبر زحمات بسيار براي دين اسلام كشيد و بايد در راه دينداري در برابر دشمنان تحمل داشته باشيم.

اين مرجع تقليد ادامه داد: كشور لابلاي برخي مشكلات است و بايد تحمل داشته باشيم تا در برابر دشمنان پيروز شويم.

وي گفت: علاوه بر بيان عظمت قرآن بايد رابطه عملي ميان مردم و قرآن ايجاد شود تا قرآن مايه هدايت گردد همچنين بايد تكاليف مردم در برابر قرآن براي درس آموزي از آن و دريافت جنبه هاي عملي اين كتاب آسماني تبيين شود.

همايش اساتيد تفسير قرآن حوزه علميه قم چهارشنبه شب در بيت علامه طباطبايي در قم با حضور

300 تن از اساتيد برجسته دروس تفسير حوزه علميه آغاز شد و پنجشنبه شب به كار خود پايان داد. ك/3

7408/ 6133/6508
۰ نفر