معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش:

نمره در کارنامه دانش آموزان ابتدایی ثبت نمی شود

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع ثبت نمره در کارنامه دانش آموزان ابتدایی صحت ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد دیمه ور با تبیین ویژگی ارزشیابی کیفی توصیفی در خصوص دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: هدف این نوع ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیم گیری درباره ارتقای دانش آموز است.
وی با بیان این که در این شیوه ارزشیابی ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش آموز متصور است، تاکید کرد: معلم با توجه به وظیفه خطیر پاسخگویی، گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) با همان بازخورد پایانی را در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه/خردادماه در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات کتبی، عملی و شفاهی جمع آوری شده در پوشه کار وسایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری و آزمون های مدادکاغذی برای ارایه به ذی نفعان (والدین، دانش آموز و مدیریت مدرسه) تکمیل می کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دیمه ور مبنای قانونی اقدامات معلمان درخصوص شرایط ارزشیابی را مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش خواند و افزود: معلمان باید کارنامه های دانش آموزان مقطع ابتدایی را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبه ای (فرم ب ) کامل کنند.
فراهنگ ** 1883 ** 1569

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال