۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81564465
T T
۰ نفر

طالب زاده:

حاتمی كیا فرزند زمان خود است

۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81564465
حاتمی كیا فرزند زمان خود است

تهران- ایرنا- نادر طالب زاده سینماگر كشور در آیین بزرگداشت ابراهیم حاتمی كیا گفت: انقلاب اسلامی سربازان و پاسدارانی دارد كه خصوصیت اصلی آنان فرزند زمان خود بودن است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، طالب زاده بعدازظهر امروز چهارشنبه در آیین بزرگداشت 30 سال حضور مستمر ابراهیم حاتمی كیا در عرصه هنر انقلاب اسلامی تاكید كرد: خوشحالم كه حاتمی كیا امروز در عرصه هنر انقلاب جا افتاده و شناخته شده است.

وی با اشاره به اینكه فیلم ساختن درباره بزرگانی چون چمران خیلی سخت است افزود: شخصیت چمران مانند شخصیت امام (ره) پیچیده است ولی حاتمی كیا از پس آن برآمده است.

طالب زاده در ادامه اظهار داشت: خوشحالم كه پس از سه دهه جایگاه حاتمی كیا مشخص شد كه البته در دوره ای به دلیل وجود غبارها مبهم بود ولی در دل ایشان ابهامی وجود نداشت و وسوسه های زمان این ابهام را در ذهن برخی ایجاد می كرد و البته خود انقلاب هم به جایگاهی رسیده كه قدر بزرگانش را بداند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: علایم آدم های بزرگ این است كه ذاتا متواضع هستند و این خصیصه در ابراهیم حاتمی كیا وجود دارد.



** حدادیان: خدا می داند ابراهیم چه كشید تا فیلم چ را ساخت

سعید حدادیان در مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمی كیا گفت: بزرگترین كار حاتمی كیا ساختن فیلم چ نیست اگرچه خدا می داند كه او چه كشید تا چ را به هنر انقلاب هدیه كرد.

به گفته حدادیان، حاتمی كیا با این كار راه را به نسل آینده نشان داد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: هنر انقلاب هنری نیست كه اعتراض نداشته باشد. اگرچه حرفش را با خویشان می زند نه با بیگانگان.



** سعید راد: متاسفم كه اجازه نمی دهند دنیا حاتمی كیا را بشناسد

سعید راد در آیین بزرگداشت ابراهیم حاتمی كیا گفت: متاسفم كه نمی توانیم و اجازه نمی دهند كه دنیا ابراهیم حاتمی كیا را بشناسد و درد ما این است كه عده ای پول می گیرند و فیلم هایی می سازند كه هویت ایرانی ها را بازگو نمی كند.

وی در مراسم بزرگداشت 30 سال حضور ابراهیم حاتمی كیا در هنر انقلاب اسلامی گفت:‌ وقتی با من تماس گرفتند و گفتند به این مراسم می آیی گفتم من از قبل منتظر چنین روزی بودم.

راد گفت: من هر چیز یاد گرفتم از سینمای مولف ایران یاد گرفتم و در مرور بخشی از سینمای ایران در آنسوی آب ها همیشه نام ابراهیم حاتمی كیا در صدر آن اسامی قرار داشت و توفیق داشتم چند كار ایشان را آنسوی آب ببینم.

وی افزود: ما هیچ كدام نمی توانیم با حرفمان ابراهیم را بسازیم چرا كه او ساخته شده است.



** اصغر نقی زاده: خدا را شكر از حاتمی كیا در زمان حیاتش تجلیل می شود

اصغر نقی زاده بازیگر فیلم های حاتمی كیا در آیین بزرگداشت این كارگردان گفت: خدا را شكر می كنم كه از حاتمی كیا در زمان حیاتش تجلیل می شود.

وی افزود: در حاشیه فیلم از كرخه تا راین از ابراهیم پرسیدم چرا فیلم می سازی و او پاسخ داد: می سازم تا یاد شهدا را زنده كنم.

بازیگر فیلم آژانس شیشه ای خاطرنشان كرد: فیلم های حاتمی كیا روایت آدم هایی است كه جلوی داعش های آن زمان ایستادند.



** حاتمی كیا همواره شاهدی بر جامعه خود بوده است

محمدرضا شرف الدین، مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینكه قرآن از پیامبر اسلام (ص) به عنوان شاهد و شهید معرفی می كند گفت: وقتی به این آیات می رسم مصداق امروز آن را هنرمندان می دانم و شاید گزاف نباشد اگر ابراهیم حاتمی كیا را شهید بنامم، ایشان در تمام دوره ها شاهدی بر جامعه خود بوده است.

دراین مراسم ضمن رونمایی از تمبر یادبود ابراهیم حاتمی كیا از 30 سال حضور مستمر وی در عرصه هنر تجلیل شد.

فرآهنگ**9266**م.ب ** 3054 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ