۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۰
کد خبر: 81559763
T T
۰ نفر

كرار دوباره به كمیته اخلاق احضار شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۰
کد خبر: 81559763
كرار دوباره به كمیته اخلاق احضار شد

تهران – ایرنا – جاسم كرار بازیكن عراقی استقلال تهران برای دومین بار به كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.

علی اكبر محمدزاده روز یكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: كمیته اخلاق روز گذشته (شنبه) دستور احضار كرار را صادر كرد تا در جلسه آتی این كمیته حضور یابدو توضیحات بیشتری را ارایه كند.

این مقام مسئول در فدراسیون فوتبال ادامه داد: قرار بود اواخر سال گذشته رای پرونده كرار صادر شود اما اعضای كمیته اخلاق در مورد تعیین مجازات اختلاف نظر داشتند و به جمع بندی نرسیدند بنابراین قرار شد وی یك جلسه دیگر در كمیته اخلاق حضور یابد.

محمدزاده یادآور شد: كمیته اخلاق قرار است در خصوص اظهاراتی كه از وی منتشر شده بررسی بیشتری داشته باشد تا مشخص شود این صحبت ها در قالب گفت‌وگوی خبری انجام شده یا صرفا اظهاراتی از روی درد دل بوده است.

كرار بازیكن عراقی باشگاه استقلال تهران در دیدار مقابل سایپای البرز در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر به دلیل اعتراض های پیاپی به علیرضا فغانی داور میدان از زمین اخراج شد. اما این پایان كار نبود و كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال براساس بند 2ماده 67 آیین نامه انضباطی، این بازیكن را به دوجلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی محكوم و اعلام كرد رای صادره قطعی است.

در اعتراض به این حكم باشگاه استقلال تهران به استناد ماده 51 آیین نامه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخواست تجدید نظرخواهی ویژه كرد كه مورد موافقت رییس فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

با موافقت علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، كمیته انضباطی حكم قبلی را تعلیق و چهارم اسفند 93 حكم خود را بدین شرح اعلام كرد: باتوجه به درخواست تجدید نظرخواهی باشگاه استقلال تهران نسبت به رای كمیته انضباطی كرارجاسم،این كمیته اعلام می كند با توجه به بررسی های صورت گرفته، دلایل و مداركی كه دال بر بی گناهی بازیكن متخلف باشد، مشاهده نكرده و با توجه به رفتار غیر ورزشی وی و امتناع و نافرمانی از اجرای دستور مقام رسمی مسابقه و با توجه به اینكه تنبیهاتی كه در سوابق انضباطی این بازیكن بوده، تاكنون موثر واقع نشده است، این كمیته طبق بند 5 ماده 66 آیین نامه انضباطی بازیكن تیم استقلال تهران را به سه جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محروم می كند و كرار باید مبلغ 20 میلیون ریال جریمه نقدی هم پرداخت كند.

كرار نیز بعد از صدور این حكم ساكت ننشست و در مصاحبه ای كه صدای مسئولان باشگاه استقلال را نیز درآورد ، گفت: همه چیز فوتبال ایران مسخره است. دیگر به ایران برنمی گردم. هر كسی مرا محروم كرد ، خدا ذلیلش كند. پس مسلمانی چه می شود؟ در همه دنیا بازیكنان اخراج می شوند اما كجا پس از اخراج چنین رفتاری دارند؟ این واقعا مسخره است. دیگر حاضر نیستم به جایی كه همه چیز فوتبالش مسخره است ،برگردم.

همین مصاحبه موجب شد كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال او را برای توضیح در خصوص گفته های اخیرش احضار كند. كرار اسفند ماه سال گذشته به همراه وكیل خود در كمیته اخلاق حضور یافت و دفاعیات خود را به صورت كتبی ارایه كرد.

وزرشی ** 9140 **1581
۰ نفر