۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۳۸
کد خبر: 81551253
T T
۰ نفر
امدادرساني هلال احمر به 42 هزار بيمار و حادثه ديده در ايام نوروز

همدان- ايرنا- سرپرست سازمان امداد و نجات از امدادرساني به 42 هزار بيمار و حادثه ديده در ايام نوروز امسال در كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، ناصر چرخساز روز چهارشنبه در بازديد از پايگاه امداد نوروزي و اردوگاه اسكان مسافران نوروزي همدان در جمع خبرنگاران افزود: از آغاز طرح نوروزي امسال، دو هزار و 300 طرح عملياتي امداد و نجات در كشور اجرا شده است.

وي اضافه كرد: با اجراي اين طرح ها به 42 هزار نفر از هموطنان در كشور خدمات امدادي و درماني ارايه شد و يك هزار و 100 نفر از هموطنان در اجراي اين طرح به مراكز درماني و اسكان انتقال يافتند.

وي با اشاره به اينكه در نوروز امسال، اسكان موقت و اضطراري براي مسافران در حد لازم در سطح كشور مهيا شده است گفت: از ابتداي طرح نوروزي تاكنون 21 هزار نفر از مسافران گرفتار در برف، كولاك و سيل به صورت اضطراري اسكان داده شده‌اند.

وي برگزاري نشست هم‌انديشي و هماهنگي بين دستگاه‎هاي متولي سفرهاي نوروزي را از برنامه هاي مهم قبل از آغاز دور دوم سفرهاي نوروزي عنوان كرد و گفت: هم اكنون در حال برنامه ريزي براي نيمه دوم تعطيلات عيد هستيم و تلاش مسوولان اجرايي براي كاهش ميزان حوادث و تلفات جاده اي، حوادث طبيعي و غير طبيعي در كشور است.

سرپرست سازمان امداد و نجات در ادامه سفر يك روزه خود به استان همدان از پايگاه امداد و نجات جاده اي تجرك واقع در 85 كيلومتري همدان و نيز آزادراه همدان - ساوه و ورودي شهر همدان بازديد كرد.

ناصر چرخساز در بازديد از پايگاه امداد و نجات تجرك اظهار كرد: علت بالا بودن آمار واژگوني خودرو در جاده هاي همدان نياز به بررسي دارد و برهمين اساس امروز در نشستي با رييس پليس راه كشور و مقامات استاني علل بروز سوانح ناشي از واژگوني خودروها در جاده هاي اين استان مورد بررسي كارشناسانه قرار مي گيرد.

وي در ادامه با تاكيد بر كيفي سازي تجهيزات امداد و نجات هلال احمر كشور در جاده ها بيان داشت: رويكرد ما كيفي سازي خدمات و امدادرساني است.

چرخساز با ابراز رضايت از تجهيزات و عملكرد نيروهاي مستقر در پايگاه امدادرساني تجرك خاطر نشان كرد: تجهيزات اين پايگاه چشمگير و امكانات آن مناسب است.

وي تصريح كرد: يكي از اهداف مهم ما شناسايي نقاط پرخطر جاده ها و افزايش مقطعي پايگاه هاي سيار است .

وي يادآور شد: تلاش مي كنيم پس از شناسايي و بررسي دقيق نقاط پرخطر جاده ها، موارد در كميسيون ايمني راه ها مطرح و ايرادات فني نقاط حادثه خيز برطرف شود.

هم اكنون 21 پايگاه ثابت، سيار و موقت جمعيت هلال احمراستان همدان در طرح امداد نوروزي با استفاده از تجهيزات و امكانات آماده ارايه خدمات به مسافران نوروزي است.

طرح نوروزي پليس از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردين امسال ادامه دارد.

استان همدان داراي بيش از پنج هزار كيلومتر انواع راه است.

7520/1181/1772
۰ نفر