۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81550688
T T
۰ نفر

باران، برف و رگبار در 21 استان

۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81550688
باران، برف و رگبار در 21 استان

تهران - ايرنا - سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: نقشه هاي پيش يابي هواشناسي بيانگر ورود سامانه فعال از اواخر سه شنبه از غرب كشور است كه بارش باران، برف، رعد و برق را در 21 استان به دنبال داشته و در برخي از استانها نيز پديده وزش باد را به همراه دارد.

گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان مزبور حاكي است استانهاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل براي روز چهارشنبه پنجم فروردين ماه بارش باران، برف و وزش باد خواهند داشت و استان اصفهان نيز نيمه ابري، ابري با احتمال بارش مورد انتظار است.

همچنين آسمان استانهاي البرز و ايلام نيمه ابري ، رگبار و رعد و برق خواهند داشت و در استان بوشهر آسمان كمي ابري و همراه با وزش باد پيش بيني شده است .

سازمان ياد شده براي استان تهران امروز آسمان نيمه ابري، بتدريج ابري را پيش بيني كرده و در چهارمحال و بختياري شرايط نيمه ابري با بارش پراكنده مورد انتظار است .

استانهاي خراسان جنوبي، رضوي و شمالي به ترتيب براي روز چهارشنبه آسمان قسمتي ابري با وزش باد، وزش باد و بارش پراكنده و نيمه ابري با رگبار و رعد وبرق پيش بيني شده است .

خوزستان آسمان قسمتي ابري، ابري با احتمال بارش دارد، استان زنجان بارش باران و برف و وزش باد را همراه خواهد داشت.

استانهاي سمنان، سيستان و بلوچستان و فارس به ترتيب نيمه ابري با بارش پراكنده ، كمي ابري با وزش باد و نيمه ابري همراه با رگبار و رعد و برق پيش بيني شده است.

آسمان قزوين، قم و كردستان براي روز جاري به ترتيب نيمه ابري با بارش پراكنده ، نيمه ابري ، رگبار و رعد وبرق و نيمه ابري ، رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است.

استانهاي كرمان، كرمانشاه ، كهگيلويه وبويراحمد و گلستان به ترتيب امروز آسمان كمي ابري با وزش باد و نيمه ابري همراه با رگبار و رعد وبرق دارند .

استان گيلان آسمان نيمه ابري با بارش باران وبرف ، لرستان نيمه ابري ،ابري با احتمال بارش و براي مازندران آسماني نيمه ابري با بارش باران و برف پيش بيني شده است .

بر پايه اين گزارش استانهاي مركزي، هرمزگان، همدان و يزد نيز در روز چهارشنبه به ترتيب آسمان نيمه ابري، رگبار و رعد وبرق، كمي ابري با وزش باد، نيمه ابري با رگبار و رعد وبرق و كمي ابري با وزش باد مورد انتظار است.

سازمان مزبور به هموطنان توصيه كرد براي تردد در مسيرهاي كوهستاني و گردنه ها و اقامت در حاشيه رودخانه ها تدابير لازم اتخاذ شود تا ضمن حفظ ايمني از آسيبهاي احتمالي جلوگيري شود.



1559