۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81538866
T T
۰ نفر

خليلودزيچ سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81538866
خليلودزيچ سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن شد

تهران - ايرنا - فدراسيون فوتبال ژاپن وحيد خليلودزيچ را به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال اين كشور انتخاب كرد.

به گزارش خبرگزاري كيودو، اين مربي بوسنيايي در تيم ژاپن جانشين خاوير آگيره مكزيكي خواهد شد كه بعد از مسابقات جام ملت هاي 2015 آسيا اين تيم را ترك كرد.

خليلودزيچ 62 ساله كه در جام جهاني 2014 موفق شد تيم الجزاير را براي نخستين بار به مرحله حذفي برساند، بعد از نشست هيأت اجرايي فدراسيون فوتبال ژاپن رسما به عنوان سرمربي جديد تيم ملي اين كشور معرفي شد.

وي قرار است با حقوق 2 ميليون يورو تا جام جهاني 2018 هدايت تيم ملي ژاپن را بر عهده داشته باشد.

تيم ملي ژاپن تحت مربيگري آلبرتو زاكروني در مرحله گروهي جام جهاني 2014 حذف شد و سپس در جام ملت هاي آسيا با مربيگري آگيره نتوانست از عنوان قهرماني خود دفاع كند و در مرحله يك چهارم نهايي با شكست از امارات از دور رقابت ها كنار رفت.

فدراسيون ژاپن بعد از اين شكست و همزمان با انتشار اتهاماتي عليه آگيره در خصوص پرونده تباني در فوتبال اسپانيا، وي را بركنار كرد.

بنابراين گزارش، خليلودزيچ قرار است روز جمعه وارد ژاپن شود تا اين تيم را براي ديدارهاي دوستانه برابر تونس و ازبكستان آماده كند.

وي با وجود درخواست عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهوري الجزاير، تيم ملي اين كشور را ترك كرد و گفته مي شود به وسيله ايويكا اوسيم هموطن خود و سرمربي سابق تيم ژاپن، به فدراسيون ژاپن معرفي شده است.

ميشل لادروپ سرمربي دانماركي تيم سوانسي، لوچيانو اسپالتي ايتاليايي و همچنين گلن هادل سرمربي سابق انگليس و فليكس ماگات آلماني از ديگر گزينه هاي مربيگري در تيم ملي ژاپن بودند.

ورزشي**9126

سرخط اخبار ورزش