۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۱۷
کد خبر: 81520610
T T
۰ نفر

بغداد-ایرنا- گزارش های رسانه ای در روز چهارشنبه حكایت از حملات موشكی داعش به برخی مناطق مسكونی داخل و اطراف بغداد پایتخت عراق پس از شكست سنگین مقابل نیروهای ارتش دارد كه بر اثر این حملات تعدادی كشته و زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، منابعی در پلیس عراق به السومریه نیوز گفته اند كه تروریست ها مقارن ظهر چهارشنبه به مناطق سبع البور و عكركوف از توابع ابوغریب با موشك های گراد حمله كرده اند كه در اثر این حمله دست كم یك زن و یك كودك كشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

گفته می شود این اقدامات داعش، تحركاتی انتقام جویانه علیه مردم بغداد است.

این حملات با استفاده از موشك های كاتیوشا در روز جاری به مناطق دیگری از جمله الكریعات و الشعله در داخل بغداد و التاجی در حومه شمال این شهر نیز صورت گرفته است.

این حملات انتقام جویانه داعش پس از آن شدت گرفته كه نیروهای این گروه تروریستی در مناطق مختلف عملیاتی شكست های سنگینی را متحمل شده اند و در روز چهارشنبه نیز دستكم 50 تن از نیروهایشان در نبردی در غرب بغداد به دست نیروهای ارتش كشته و 18 تن از آنان زخمی شدند.

برخی كارشناسان امنیتی نیز معتقدند كه با توجه به ارتقای وضعیت امنیتی بغداد و برداشتن مقررات منع آمد و شد شبانه از این شهر كه نشانه اشراف نیروهای امنیتی بر نظم و امنیت پایتخت عراق است، داعش تلاش دارد با هدف قرار دادن مردم از راه دور و با سلاح های سنگین، وجود ناامنی را در این شهر القا كند.

نیروهای ارتش و مردمی عراق هم اكنون در حال آماده شدن برای انجام عملیات بزرگ و نهایی علیه داعش هستند كه گفته می شود، به قائله این گروه تروریستی پایان خواهد داد.

خاورم*1*1770*1095

سرخط اخبار جهان