۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۴۷
کد خبر: 81512989
T T
۰ نفر
پایتخت ایتالیا صحنه درگیری طرفداران افراطی فوتبال هلند با پلیس شد

رم - ایرنا - پایتخت ایتالیا پنجشنبه شب و ساعاتی پیش از آغاز بازی میان تیم های فوتبال رم و فاینورد (هلند) صحنه درگیری و تنش میان طرفدران افراطی هلندی با پلیس شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طرفداران افراطی تیم فوتبال هلند كه برای تماشای بازی كه پنجشنبه شب آغاز شد، به رم سفر كرده بودند، پس از تجمع دریكی از میادین مركزی پایتخت به خرابكاری و آشوب و پرتاب بطری به سوی مردم و پلیس پرداختند كه به واكنش ماموران منجر شد.

در طی این درگیری ها حداقل 13 نفر مجروح شده و تعدادی از طرفداران افراطی فوتبال هلند بازداشت شدند. بسیاری از مغازه ها از ترس كركره های خود را پایین كشیده و برخی دیگر نیز تعطیل كردند.

یكی از اصلی ترین میادین پایتخت ایتالیا در جریان این درگیری ها به هرج و مرج كشیده شد و مردم و گردشگرانی كه این منطقه بودند، پا به فرار گذاشتند.

شب گذشته نیز برخی دیگر از این طرفداران افراطی فوتبال در میدان دیگری به خرابكاری پرداخته كه به تنش با پلیس منجر شد.

اراذل و اوباش هلندی كه كاملا مست بودند،به پرتاب بطری و بمب های كاغذی علیه ماموران پرداختند و نیروهای پلیس نیز به دفاعات به سوی انها یورش برده و تمامی مسیرهای ورودی به این میدان را مسدود كردند.

میدان 'اسپانیا' یكی از میادین مركزی و دیدنی شهر رم است كه بر اثر این درگیری ها خسارت های زیادی را متحمل شد.

1300 مامور پلیس مسوولیت برقراری نظم شهر رم را برای مسابقه امشب میان تیم های رم و فاینورد بر عهده دارند و هم اكنون نیز علاوه بر استادیوم فوتبال رم، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها را نیز تحت كنترل داشته و مانع تشدید اوضاع شدند.

گفته می شود كه حدود 500 نفر از طرفداران افرطی فوتبال هلند در رم بدون بلیط مانده اند و امكان تنش های جدید وجود دارد.

اروپام*1*461/1547

سرخط اخبار جهان